Urmatorul pas dupa confirmarea undelor gravitationale. Secretul bine pastrat al Universului

16 Februarie 2016
Urmatorul pas dupa confirmarea undelor gravitationale Secretul bine pastrat al Universului
Confirmarea existentei undelor gravitationale este cea mai mare descoperire din ultimii 100 de ani. Ele au fost "prezise" de Albert Einstein in Teoria Relativitatii. Acum, oamenii de stiinta se gandesc care ar putea fi urmatoarea mare descoperire.

Este vorba despre materia neagra, despre care se crede ca reprezinta peste 85% din masa Universului. Oamenii de stiinta fac eforturi mari pentru a detecta materia neagra, care la acest moment, exista doar la nivel teoretic. Insa, indicii ca ea este o realitate sunt destule. Totusi, pana acum nu s-a confirmat nimic.

Ce este materia neagra
Materia neagra este o materie nelumioasa ce nu se poate detectata prin observarea nici unei forme de radiatie electromagnetica, dar a carei existenta, distribuita de-a lungul universului este sugerata de cateva consideratii teoretice.

Prima teorie afirma ca galaxiile din apropierea Caii Lactee par sa se roteasca mai repede decat ar fi de asteptat luand in considerare cantitatea de materie vizibila din aceste galaxii. Multi astronomi cred ca 90% din materia unei galaxii obisnuite este invizibila.

A doua teorie este existenta roiurilor de galaxii. Multe galaxii sunt grupate in astfel de roiuri. Astronomii afirma ca daca se accepta ca aceste roiuri sunt "legate" intre ele prin gravitatie si ca aceste roiuri s-au format acum cateva miliarde de ani in urma, atunci aproximativ 90% din masa acestora este materie neagra. Altfel, aceste roiuri nu ar avea destula masa pentru a le tine apropiate si aceste galaxii s-ar fi indepartat pana acum.

Ultima teorie, si cea mai discutata, sustine existenta materiei negre pe baza modelului expansiunii universale. Conform acestei idei, universul a trecut printr-o perioada de expansiune extrem de rapida intr-un timp extrem de scurt. Daca modelul Big Bang-ului este corect, constanta expansiunii universale ar trebui sa aiba valoarea apropiata de 1, insemnand ca masa totala a universului ar trebui sa fie de aproximativ 100 de ori mai mare ca cea vizibila.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

aceste galaxii materia neagra acum masa quot roiuri existenta mare materie