News Flash:

Un vechi brand romanesc de sapun a ajuns sa se vanda cu 14 lire bucata - FOTO

23 Martie 2017
363 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7142 RON (+0.0061)
USD: 4.1491 RON (+0.0114)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Cu investitii de 170.000 de euro si opt angajati, Alin Laslo, noul proprietar al marcii de sapun Cheia a ajuns in patru ani sa exporte in opt tari europene, iar acum se pregateste intens pentru Australia. 
„Suntem cu 11 ani mai batrani ca brandul Dracula si suntem din Transilvania", spune Alin Laslo facand referire la istoria de 131 de ani a brandului Cheia si la potentialul acestui brand. In 6 martie 1886, industriasul L. Braustein lansa la Galati productia sapunului Cheia, care in 1906 avea deja 60 angajati si o productie de 1.200.000 kg sapun. „Tehnologia traditionala manufacturiera, la o jumatate de secol de la lansare, in timpul celui de-al doilea razboi mondial, atragea aprecierea ofiterilor germani care il asociau cu sapunurile frantuzesti, superior calitativ sapunurilor germane", povesteste noul site al sapunului, care, dupa nationalizarea din 1948, avea sa devina sinonim cu comunismul.
Dupa revolutia din 1989, istoria sapunului Cheia nu a mai avut nimic spectaculos, fabrica fiind vanduta la fier vechi. In noiembrie 2010, statul roman a pierdut protectia pe marca, fapt care l-a determinat pe Alin Lazlo sa faca toate demersurile necesare pentru a cumpara numele. Doi ani mai tarziu, in 2012, a inceput productia de sapunuri Cheia pe principiul hand made si total natural. „Nu am avut mari investitii in utilaje, investitiile au fost in cercetare, in felul acesta reusind sa cream cel mai complet set din lume cu produse pentru ingrijirera barbii, sau sapunul de curatat pensulele de vopselurile in ulei folosite in pictura, sapunurile plutitoare pentru copii sau sapunurile in forma de animale care sunt foarte rare la nivel mondial", subliniaza Laslo.
In 2016, cei opt angajati care produc cam 1.500 de sapunuri pe zi, au adus cifra de afaceri a Dakidakodea Distribution la 120.000 de euro, din care circa 25% s-au transformat in profit. In cei patru ani de functionare, Cheia a cucerit piete in Germania, Franta, Elvetia, Norvegia, Spania , Italia. In Anglia si Irlanda, noul sapun traditional romanesc, cum il pozitioneaza producatorul, se vinde ca produs de lux, prin intermediul unui lant de magazine naturiste, cu 14 lire sterline bucata.
In Romania, acelasi sapun se vinde cu preturi cuprinse intre 5 lei si 14 lei bucata. Circa 40% din cifra de afaceri a firmei este asigurata de export. Ultima vizita a proprietarilor marcii a fost facuta in Australia, iar Alin Lazlo are convingerea in proportie de 99% ca in curand va incepe exportul catre Australia si Noua Zeenlanda.
Gandit in special ca un produs pentru diaspora (are si ambalaj de cadou) vechiul simbol al Romaniei ar trebui sa aduca proprietarului o cota de piata consistenta, in doi-trei ani, si o crestere de 100% a bussines-ului incepand de anul viitor. Pentru 2017, Alin Lazlo si-a bugetat o crestere de 30%-40% si se gandeste ca ar putea trece in circa doi ani la francizarea inversa. Este in proces avansat de cooptare a unui partener strategic care sa il ajute in distributie, spun reprezentantii firmei. Acordul ar trebui semnat cu fondul de investitii Mackenzie Capital.
Producatorul spune despre sapunul lui ca este 100% natural si ca este lucrat manual la rece, cu ulei de palmier si ulei de cocos cu adaos de scortisoara. Il promoveaza ca ar avea un efect curativ antimicrobian, antifungic si antiviral natural.

Sursa 
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Foto

Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Radio.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1331 (s) | 35 queries | Mysql time :0.032203 (s)