News Flash:

Tu stii cata sanatate se ascunde in ouale de gaina, prepelita sau rata? Iata prin ce se deosebesc cele trei

29 August 2018
476 Vizualizari | 0 Comentarii
Consumate cu moderatie ouale de gaina rata sau prepelita au numeroase proprietati nutritive

Fierte, prajite sau in compozitia preparatelor, ouale nu lipsesc din dieta noastra. Afla in randurile care urmeaza care este diferenta intre oul de gaina, cel de rata si cel de prepelita!

Oul de gaina, sursa de proteine

Consumate cu moderatie, ouale de gaina au numeroase proprietati nutritive. Albusul reprezinta 55% din greutatea totala a unui ou si contine cea mai mare parte de proteine, enzime, saruri de potasiu, fier si magneziu. Este o sursa de acid glutamic, un aminoacid care revitalizeaza scoarta cerebrala si previne bolile nervoase. In galbenus se gasesc lipidele, mai exact colesterolul si acizii grasi - prin urmare, este recomandat sa nu mananci mai mult de doua galbenusuri pe zi.

Ce indica cifrele de pe oua

Atunci cand cumperi oua, pe langa durata de valabilitate, uita-te sa vezi provenienta lor. Cifra 0 de pe eticheta indica faptul ca gainile sunt crescute in sistem ecologic, cifra 1 arata faptul ca gainile sunt crescute in aer liber, in timp ce cifra 2 este un indicator ca gainile sunt crescute la sol, in hale. Cifra 3 corespune oualelor provenite de la gaini crescute in baterii imbunatatite. Dupa aceasta cifra urmeaza doua litere care indica tara de provenienta, apoi codul de identificare al producatorului.

Ouale de prepelita iti protejeaza vederea

In comparatie cu ouale de gaina, cele de prepelita au de 5 ori mai mult fosfor, de 7 ori mai mult fier, de 6 ori mai multa vitamina B1 si de 15 ori mai multa vitamina B2. Desi sunt mici, ouale de prepelita sunt o sursa de carotenoide si de luteina, substante care previn degenerescenta maculara si reduc riscul aparitiei cataractei. In acelasi timp, contin enzime care indeparteaza depunerile de colesterol de pe vasele de sange, scazand astfel nivelul colesterolului rau LDL.

Ouale de rata, bogate in colesterol

Un ou de rata are aproximativ 70 de grame, din care 9 grame de proteine, 10 grame de grasimi si 619 mg de colesterol. Din acest motiv ele ar trebui consumate cat mai rar de persoanele cardiace sau care au deja un nivel crescut al colesterolului. In schimb, oul se pastreaza mai mult timp, in comparatie cu cel de gaina, ajuta la formarea celulelor rosii si imbunatateste functionarea sistemului digestiv.

Bine de stiut! 1 ou de gaina cantareste in jur de 55 de grame, in timp ce unul de prepelita are in jur de 10 grame.

Tabelul caloriilor

Ou de gaina crud

Valoare energetica 70 kcal

Proteine 6,3 g

Lipide 4,5 g

Ou de gaina prajit

Valoare energetica 100 kcal

Proteine 7 g

Lipide 7,5 g

Ou de gaina fiert

Valoare energetica 75 kcal

Proteine 6 g

Lipide 5,5

Ou de rata crud

Valoare energetica 85 kcal

Proteine 6,4 g

Lipide 7 g

Ou de prepelita crud

Valoare energetica 15 kcal

Proteine 1,3 g

Lipide 1,1 g

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

dieta rata prepelita
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Radio.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0784 (s) | 24 queries | Mysql time :0.014279 (s)