News Flash:

TRUCURI sa inlaturi BALONAREA!

14 Martie 2015
1498 Vizualizari | 0 Comentarii
TRUCURI sa inlaturi BALONAREA
De cate ori nu ni s-a intamplat sa nu putem iesi din casa la o mega petrecere sau intalnire importanta datorita balonarii? Si asta pentru ca nu ne mai veneau hainele, iar durerile erau ingrozitoare. Fiecare dintre noi s-a confruntat cel putin o data cu senzatia neplacuta de stomac umflat, care parca statea sa explodeze, iar ca bonus mai aveai si intepaturi ce nu-ti mai dadeau pace.

Iata cateva metode simple pe care daca le vei aplica vei reusi sa scapi de cea mai neplacuta senzatie de disconfort si durere.

Atentie la alimentatie!
Modul in care se digera anumite alimente ca: fasolea, varza, nautul, prunele, smochinele, curmalele, sucul de mere sau de prune duce deseori la aparitia balonarii. Iata de ce, pentru a evita balonarea, este indicat sa le eviti si sa alegi in locul lor legume precum mararul, sparanghelul, laptuca, fructe ca papaya, ananas, capsuni, zmeura, pepene, kiwi, carnea rosie sau cea de pui, orezul brun, porumbul integral ori de secara
 
Consuma lactate cu masura
Evita consumul mare de lactate. Este posibil ca lactoza ingerata sa nu fie digerata corespunzator, motiv pentru care simti senzatia de balonare. Este bine sa eviti lactatele pe baza de lapte integral si branzeturile grase. Preferabil este sa optezi pentru iaurturi si cascaval.
 
Nu lua masa pe fuga!
In timp ce mananci, nu te grabi. Rezerva-ti 15 minute pentru tine. Mesteca bine alimentele si nu vorbi. In acest fel, nu vei inhala mai mult aer decat este necesar si iti vei usura digestia. Evita sa bei apa in timpul mesei. Cea mai recomandata varianta este la un interval de 30 de minute inainte sau dupa masa.
 
Spune "NU" bauturilor acidulate
Atat apa cat si sucurile carbogazoase sunt total neindicate daca suferi de balonare. Gazele acestora blocheaza tubul digestiv, provocand o dilatare a peretilor stomacului si a intestinelor, urmata de o senzatie de umflare a abdomenului.
 
Evita guma de mestecat
Cu cat mesteci mai des guma, cu atat va intra mai mult aer in tubul tau digestiv. De asemenea, guma contine o cantitate insemnata de sorbitol, un indulcitor artificial, care favorizeaza formarea gazelor si senzatia de balonare.
 
Pacaleste stresul
S-a constatat ca starile tensio-nate, anxietatea, nelinistea actioneaza si ele asupra tubului digestiv, facandu-l extrem de sensibil. Mai mult, poate provoca contractii ale intestinelor, ce afecteaza eliminarea si accentueaza senzatia de "plin". Poti evita starea de stres prin diverse activitati recreative: masaj, exercitii fizice sau excursii in aer liber.
 
Mai putina fructoza
Fructoza este un indulcitor natural pe care il putem consuma des in alimentatia noastra zilnica. Totusi, aceasta creste predispozitia de producere a gazelor si poate da senzatia de balonare. Mananca cu atentie alimentele bogate in fructoza ca: miere, dulceata, ciocolata, sirop de fructe, gem si stafidele. Fructele sunt bogate in vitamine, minerale si antioxidanti, numai ca meniul unei zile nu trebuie sa contina mai mult de doua fructe.
 
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

nbsp evita pentru senzatia balonare mult quot digestiv fructe fructoza
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Radio.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1020 (s) | 24 queries | Mysql time :0.011987 (s)