News Flash:

Te simti slabit si obosit din cauza deficitului de vitamina B12. Aceste 4 alimente sunt de mare ajutor

17 August 2018
206 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6599 RON (+0.0013)
USD: 4.1469 RON (+0.0127)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Vitamina B12 nu poate fi produsa de catre organism insa poate fi obtinuta din alimente sau suplimente

Corpul uman are nevoie de vitamina B12 pentru a produce celulele rosii din sange, nervi, ADN, plus alte functii.

Un adult ar trebui sa primeasca 2,4 micrograme pe zi. La fel ca cele mai multe vitamine, B12 nu poate fi produsa de catre organism, poate fi obtinuta din alimente sau suplimente.

Si aici intervine problema: Unii oameni nu consuma suficienta vitamina B12 pentru a satisface nevoile organismului, in timp ce altii nu pot absorbi suficienta, indiferent de cat de mult consuma.

Deficitul de vitamina B12 este relativ frecvent in special in randul persoanelor mai in varsta, scrie health.harvard.edu.

Cauzele deficientei de B12

Exista mai multe cauze pentru deficitul de vitamina B12. In mod surprinzator, doua dintre ele sunt legate de activitati intreprinse pentru a imbunatati sanatatea: o dieta vegetariana si chirurgia pentru pierderea in greutate.

Plantele nu contin vitamina B12. Singurele alimente in care gasim B12 sunt carnea, ouale, carnea de pasare, produsele lactate, precum si alte alimente care provin de la animale.

Vegetarienii si veganii au un risc crescut de a dezvolta un deficit de vitamina B12 in cazul in care nu mananca boabe care au fost imbogatite cu vitamina sau daca nu iau un supliment de vitamine.

Persoanele care au suferit interventii chirurgicale pentru a pierde in greutate au un risc, deoarece operatiunea interfereaza cu capacitatea organismului de a extrage vitamina B12 din alimente.

Bolile care interfereaza cu absorbtia de alimente, cum ar boala celiaca sau boala Crohn, pot provoca probleme, precum si utilizarea de medicamente prescrise frecvent pentru arsuri la stomac, deoarece reduc productia de acid in stomac (este nevoie de acid pentru a absorbi vitamina B12).

Simptome ale deficitului de vitamina B12

Deficitul de vitamina B12 se poate dezvolta lent, cauzand simptome care apar treptat si se pot intensifica in timp sau se poate instala rapid. Simptomele pot include:

- senzatii stranii, amorteala, furnicaturi la nivelul mainilor sau picioarelor

- dificultate la mers (impiedicare, probleme de echilibru)

- anemie

- limba umflata si inflamata

- piele ingalbenita (icter)

- dificultati de gandire si rationament (dificultati cognitive) sau pierderi de memorie

- paranoia sau halucinatii

- slabiciune

- oboseala

Un medic cu experienta poate diagnostica un deficit de vitamina B12, dar este nevoie de un test de sange pentru confirmare.

Depistarea precoce si tratamentul sunt importante. Aceasta vitamina este considerata a fi cea mai complexa, intrucat are un rol deosebit de important pentru organismul nostru.

Surse alimentare pentru cresterea nivelului de vitamina B12

1. Molustele. Sunt o sursa excelenta de vitamina B12, sunt bogate in fier si au numai 126 de calorii pe 100 de grame.

2. Carnea de vita. Abunda in vitamina B12 si vitamina A.

3. Ouale. Foarte bogate in vitamina B12.

4. Carnea de curcan. Nu numai ca este delicioasa, dar este o sursa importanta de vitamina B12.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

vitamina b12 alimente deficit simptome moluste oua
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Radio.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2595 (s) | 35 queries | Mysql time :0.074987 (s)