Studiu: Exista 17 miliarde de planete de dimensiunea Pamantului in Calea Lactee

8 Ianuarie 2013
Studiu Exista 17 miliarde de planete de dimensiunea Pamantului in Calea Lactee
Calea Lactee are cel putin 17 miliarde de planete de dimensiunea Pamantului, potrivit unui studiu publicat luni si citat de AFP.

Folosind telescopul Kepler, astronomii au aflat ca aproximativ 17% dintre stele aflate in galaxia noastra au o planeta cu o dimensiunea apropiata de cea a Terrei in orbita lor.

Se stie faptul ca in Calea Lactee exista aproximativ 100 de miliarde de stele, ceea ce inseamna ca una din sase stele are o planeta de dimensiunea Pamantului in jurul sau.

Descoperirea nu inseamna automat ca toate aceste planete din afara sistemului nostru solar (exoplanete) pot fi locuibile, desi cresc sansele gasirii unor planete similare cu Terra.

Prima planeta asemanatoare Pamantului a fost descoperita in 2009, la putin timp dupa lansarea pe orbita a telescopului Kepler, de o echipa condusa de Francois Fressin, de la Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics.

De asemenea, tot cu ajutorul telescopului Kepler, au fost descoperite 461 de posibile noi planete, patru dintre acestea fiind aproape de doua ori mai mari decat Pamantul si orbitand intr-o „Zona locuibila”, adica zone care permit existenta apei in stare lichida pe suprafata planetei, ceea ce ar putea face posibila viata.

sursa: antena3.ro