News Flash:

Stim cu totii ce beneficii au alimentele verzi asupra organismului. Insa putini stiu ca alimentele negre sunt poate chiar mai sanatoase decat cele verzi

28 August 2018
195 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6669 RON (0.0000)
USD: 4.0761 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Fasolea neagra este alimentul perfect pentru femeile insarcinate dar si pentru persoanele care au probleme cu stresul

Dintotdeauna oamenii au asociat alimentele verzi cu ideea de sanatos, proaspat. Dar iata ca in ultima vreme prinde tot mai mult teren ideea ca alimentele negre sunt mai sanatoase decat cele verzi, si asta pe buna dreptate.

Alimentele negre isi iau pigmentul din aceeasi substanta de la care il iau si alimentele rosii sau mov - antocianina, unul dintre cei mai puternici antioxidanti.

Iata asadar ce alimente negre este indicat sa consumam:

Fasole neagra - Bogata in fibre, se digera lent, ceea ce permite formarea microorganismelor sanatoase in sistemul digestiv. Impreuna cu orezul brun, formeaza combinatia perfecta de proteine, absolut necesara in orice dieta, mai ales in cea a vegetarienilor. De asemenea, contine molibden, un mineral ce participa la defalcarea sulfatilor pe care ii gasim in vin. Este bogata in vitamina B6 si acid folic, ceea ce o face sa fie alimentul perfect pentru femeile insarcinate, dar si pentru persoanele  care au probleme cu stresul.

Linte neagra - Sprijina functiile cerebrale, imbunatatind memoria. O cana cu linte neagra contine 18 grame de fibre, se gateste usor si se digera lent.

Quinoa neagra - Quinoa este alimentul proteic perfect. Cea neagra este bogata in vitamina E, fosfor, mangan, zinc, acid folic  si fibre.

Orez negru - Este, probabil, cel mai sanatos tip de orez, prin cantitatea de fibre si proteine din continut. Are mai multi antioxidanti si antocianine decat murele. Are in compozitia sa vitamina E, cu proprietati antiinflamatorii.

Seminte de chia - Sunt foarte sanatoase datorita cantitatii mari de acizi grasi Omega 3 din continut. Ajuta la stabilizarea nivelului de zahar din sange, sprijina digestia si ofera energie, prin intermediul proteinelor continute.

Seminte negre de susan - Contin 20% proteine si o cantitate mare de magneziu, esential pentru reducerea presiunii arteriale si  relaxarea muschilor dupa efort. Atat semintele, cat si uleiul de susan, contin o substanta antiinflamatoare numita sesamol, foarte buna si pentru mentinerea sanatatii pielii. Dar cea mai importanta calitate a semintelor negre de susan este data de continutul de calciu, ceea ce le face net superioare oricaror produse lactate, ale caror efecte adverse pentru organism le cunoastem: aciditate, depunere de mucus etc.

Piper negru - Cel mai raspandit dintre alimentele negre, poate creste capacitatea organismului de a absorbi nutrientii cu aproximativ 2000%. Stimuleaza enzimele din interiorul tractului digestiv, usureaza digestia, astfel ca ne ajuta sa scapam de senzatia de balonare si de gaze.

Mure - Recunoscute pentru cantitatea mare de antioxidanti si de vitamina C, sunt eficiente pentru pastrarea tenului tanar si frumos si, de asemenea, constituie un ajutor important  pentru memorie si invatare.

Usturoi negru - Usturoiul negru se poate obtine in urma unui proces de fermentatie, ce foloseste otet balsamic si lemn-dulce, cu numeroase beneficii pentru sanatate.

Ceai negru - Ceaiul negru este savuros, atat simplu, dar si in diferite combinatii, fiind recunoscut pentru capacitatea sa de a reduce riscul aparitiei bolilor cardiovasculare. Prin continutul de polifenoli, sprijina memoria si invatarea, reducand riscul aparitiei bolii Parkinson.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

alimente verzi sanatoase alimente negre antocianina antioxidanti
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Radio.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0838 (s) | 24 queries | Mysql time :0.013180 (s)