News Flash:

Secretele unui mic-dejun SANATOS si GUSTOS!

5 Decembrie 2012
1233 Vizualizari | 0 Comentarii
Secretele unui mic dejun sanatos
Atunci cand sari peste masa de dimineata, risti sa intampini probleme de sanatate si sa ai un nivel scazut de energie intreaga zi. Afla de ce este important micul dejun si ce ar trebui sa contina acesta.

 

Ce importanta are masa de dimineata ?



 Pentru adulti, prima masa a zilei are un rol extrem de important in buna functionare a intregului organism. Iata principalele beneficii pe care ti le aduce un mic dejun echilibrat:



-          corpul primeste o cantitate mai mare de vitamine si minerale



-          nivelul colesterolului scade, datorita alimentelor sanatoase



-          te concentrezi mai bine si ai mai multa putere de munca, mai ales in timpul diminetii



-          iti controlezi greutatea



-          printr-un colesterol scazut, reduci riscul aparitiei bolilor de inima



Cei mici au si ei mare nevoie de o alimentatie corecta si echilibrata. Faptul ca ii asiguri copilului tau o masa de dimineata sanatoasa va contribui la cresterea creativitatii si a puterii de concentrare, il va determina sa fie mai activ si ii va imbunatati abilitatile de rezolvare a problemelor.



Ce trebuie sa contina un mic dejun sanatos?

Daca decizi sa iti faci timp pentru masa de dimineata, trebuie sa stii si ce anume iti recomanda nutritionistii sa consumi. Un mic dejun echilibrat ar trebui sa contina urmatoarele tipuri de alimente:



Cereale integrale – le poti consuma ca atare, dar poti apela si la produse care sa le contina. Le poti gasi in unele produse de patiserie, in biscuiti sau batoane speciale.



Proteine cu un nivel scazut de grasimi – unt de arahide, carne slaba ( pui sau peste ), oua fierte



Lactate degresate – branza proaspata de vaca, iaurt fara grasime, lapte degresat



Aceste tipuri de alimente contin tot ceea ce este esential pentru organismul tau: carbohidrati, fibre, proteine si foarte putina grasime. O astfel de alimentatie iti va influenta pozitiv sanatatea si te va ajuta sa nu mai simti senzatia de foame pentru cateva ore bune.



Ce poti pregati pentru masa de dimineata?




Daca nu ai idei si te-ai plictisit sa pui pe masa aceleasi alimente, in aceeasi combinatie, iata ce ai putea incerca:



    omleta-spaniola

    omleta spaniola cu cartofi sau alte legume

    cartof-copt

    cartofi copti cu ierburi aromate si branza

    fructe-cu-iaurt

    suc proaspat de fructe, iaurt si cereale

    sandvis cu pui si salata verde

    

Ce faci atunci cand nu ai timp pentru micul dejun?


Daca stii ca atunci cand te trezesti esti intotdeauna pe fuga, solutia ideala ar fi sa iti planifici din timp masa de dimineata. Te poti gandi de seara ce ti-ar placea sa mananci a doua zi si poti aseza ingredientele la indemana, astfel incat sa nu iti fie greu sa aranjezi totul. De asemenea, poti pregati mancarea de seara: dimineata va fi nevoie doar sa o incalzesti sau o vei lua cu tine la munca, unde vei gasi cu siguranta cateva minute sa o savurezi.

nbsp masa dimineata poti pentru dejun contina alimente atunci cand daca
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Radio.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0995 (s) | 26 queries | Mysql time :0.012643 (s)