News Flash:

Scurta analiza a rezultatelor obtinute de elevii ieseni la simularile nationale

23 Februarie 2017
422 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7081 RON (+0.0106)
USD: 4.1377 RON (+0.0185)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
In vederea optimizarii rezultatelor obtinute de elevi la finalul studiilor gimnaziale si a familiarizarii acestora cu rigorile evaluarilor nationale s-a stabilit, pentru elevii din judetul Iasi, in acest an scolar, desfasurarea a doua simulari ale Evaluarii Nationale:
  • prima simulare, organizata la nivelul I.S.J. Iasi, in decembrie 2016;
  • a doua simulare, organizata la nivel national, in martie 2017.
Astfel, in perioada 7-9 decembrie 2016, in toate unitatile scolare cu elevi in clasa a VIII-a s-a desfasurat prima simulare pentru Evaluarea Nationala 2017. Simularea a fost organizata la nivelul judetului Iasi, subiectele fiind elaborate de echipe de lucru, desemnate prin decizii ISJ, in concordanta cu modelele propuse la nivel de M.E.N.
La nivelul judetului Iasi sunt scolarizati in anul scolar 2016-2017 un numar de 8163 de elevi de clasa a VIII-a ce pot sustine Evaluarea Nationala 2017.


Numarul unitatilor scolare cu personalitate juridica in care s-a desfasurat simularea pentru Evaluarea Nationala este 181, unele dintre acestea organizand simularea si in locatiile in care sunt scolarizati elevi in clasele terminale de gimnaziu.
Prezenta elevilor
Prezenta la simularea examenului de Evaluare Nationala a fost buna, date fiind atat interesul crescut al candidatilor, cat si conditiile meteorologice care nu au impiedicat deplasarea catre unitatile de invatamant a elevilor si cadrelor didactice.


Organizarea si monitorizarea desfasurarii simularii
Simularea a fost organizata si desfasurata conform cerintelor din Metodologiile de organizare si desfasurare a Evaluarii Nationale, aprobate prin O.M.E.C.S. nr. 5071/31.08.2016.
Pregatirea, organizarea si derularea au fost monitorizate prin tematica de indrumare si control I.S.J. Iasi, din 7-9 decembrie 2016.
Inspectia tematica de indrumare si control s-a derulat in 31 de unitati scolare cu P.J. si 7 locatii (reprezentand un esantion aproape 15% din totalul unitatilor organizatoare) din care 8 unitati sunt din municipiul Iasi si 23 pe raza judetului.
57% dintre unitatile monitorizate sunt din mediul urban (Iasi, Tg. Frumos, Harlau) si 43% in mediul rural, unitatile cu locatii verificate fiind insa mult mai numeroase in zona rurala.
Simularea s-a desfasurat in conditii de normalitate in toate unitatile scolare, descarcarea si multiplicarea subiectelor realizandu-se in timp util.
Rezultatele simularii
Dintre elevii prezenti, mai putin de jumatate au demonstrat, dupa parcurgerea primelor trei luni din anul scolar in curs, o pregatire de etapa care sa depaseasca nivelul notei 5.00 (media la simulare Evaluarea Nationala).
Pe medii de rezidenta urban/rural se constata, ca si in anii anteriori, o diferenta destul de mare intre procentul de promovabilitate a candidatilor. Astfel, pentru mediul urban al judetului (Iasi, Pascani, Tg. Frumos, Harlau si Podu Iloaiei) procentul mediilor peste 5.00 este de aproape 70%, in timp ce doar 31% dintre candidatii provenind din mediul rural iesean au obtinut, la aceasta prima simulare, medii de peste 5.00.
Doi candidati au obtinut media 10.00 (Colegiul National, Iasi si Colegiul National „Mihail Sadoveanu”, Pascani) si 210 candidati au fost evaluati cu media de peste 9.00 (din care 14 din mediul rural). La polul opus, peste 1500 de elevi au obtinut medii sub 3.00 (din care peste 200 din mediul urban).

Pe transe de note, cel mai mare procent (17%) se inregistreaza in intervalul 3.00-3.99 si un procent comparabil (16%) in intervalul 4.00 – 4.99. Pentru ambele categorii, ce insumeaza aproximativ 1/3 din elevii de clasa a VIII-a, prin strategiile adecvate si motivarea eficienta a candidatilor pot fi obtinute la Evaluarea Nationala 2017 note de peste 5.00.
Un numar de 55 unitati de invatamant au, la acest moment, peste 30 de elevi de clasa a VIII-a ce nu au depasit pragul notei 5 la simularea Evaluarii Nationale, cei mai multi elevi nepromovati sunt la Scoala Gimnaziala „Al. I. Cuza”, Podu Iloaiei (84), Liceul cu Program Sportiv, Iasi (61) si Liceul Teoretic „Lascar Rosetti”, Raducaneni (60).
Toti candidatii au obtinut note peste 5.00 la Colegiul National (toti candidatii au fost evaluati cu note peste 6.00), Colegiul National „Costache Negruzzi”, Colegiul National „Emil Racovita” si Colegiul National „Mihai Eminescu”.
La polul opus, un singur candidat a obtinut media peste 5.00 la Scoala Gimnaziala „Petru Poni”, Cucuteni, Scoala Gimnaziala Crucea, Scoala Gimnaziala „Ion Neculce”, Iasi si la Liceul Special „Moldova”, Tg. Frumos.
Pentru un numar mare de elevi este necesar un plan remedial care sa asigure rezultate bune la examenul din iulie 2017, rolul acestei simulari fiind acela de a oferi o radiografie reala asupra pregatirii de etapa a elevilor de clasa a VIII-a ce vor sustine examene nationale in acest an scolar.
Masuri remediale
In urma analizei si interpretarii rezultatelor obtinute s-a realizat o diagnoza a stadiului de pregatire a elevilor pentru sustinerea acestui examen, necesara optimizarii demersului didactic, identificarii si aplicarii unor masuri ameliorative, precum si a unor strategii de lucru individualizat si personalizat, in masura sa asigure succesul fiecarui elev.
Rezultatele obtinute de elevi au fost analizate la nivelul fiecarei unitati de invatamant, prin discutii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei in sedinte cu parintii, desfasurate pana in data de 16 decembrie 2016, precum si la nivelul Consiliului Profesoral, in vederea adoptarii acelor masuri care sa contribuie, in mod real, la imbunatatirea performantelor scolare, la nivelul fiecarei unitati de invatamant.
Fiecare unitate de invatamant a analizat rezultatele propriilor elevi si a elaborat un raport pe care l-a transmis Inspectoratului Scolar Judetean Iasi pana in data de 20 decembrie 2016. Raportul include un plan de actiune care cuprinde masurile de remediere in functie de circumstantele si problemele concrete existente la nivelul fiecarei unitati de invatamant.
In urma analizelor realizate la nivelul diferitelor compartimente ale I.S.J. Iasi s-a decis monitorizarea, in etapele urmatoare, cu prioritate a unor scoli ce au inregistrat rezultate slabe, fie prin realizarea unor inspectii generale, fie inspectii tematice in specialitate sau asistente la ore, consilierea unor cadre didactice etc.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

prezenta elevilor rezultatele simularii masuri remediale
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Radio.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1170 (s) | 35 queries | Mysql time :0.033375 (s)