News Flash:

REGULI DE ALIMENTATIE pentru luna decembrie de la care sa nu te abati!

3 Decembrie 2012
550 Vizualizari | 0 Comentarii
Romanii mananca enorm de mult in perioada sarbatorilor de parca n ar mai apuca anul urmator

Luna decembrie este foarte solicitanta din punct de vedere al alimentatiei. Inceputul lunii ii prinde pe romani cu o perioada de post, pe cand in ultima saptamana are loc un adevarat desfrau culinar. Trecerea este de cele mai multe ori brusca, motiv pentru care poate fi destul de periculoasa pentru organism.


Pentru unele persoane, postul poate fi destul de solicitant, mai ales ca presupune sa renunti la anumite grupe de alimente. Ca sa fii fresh in fiecare zi pana la Craciun, tine cont de sfaturile nutritionistului Serban Damian


 


Fie ca tii post sau nu, atunci cand te simti lipsit de energie, apeleaza cu incredere la fructe. “Este evident de ce – au apa, carbohidrati, minerale si vitamine, asadar un cocktail perfect pentru a-ti da o rapid o portie de energie imediat disponibila”, ne explica Serban Damian.

 


Prima regula atunci cand tii post este sa nu mananci prea gras: “In perioada postului e clar ca trebuie sa ne bazam doar pe alimentele de origine vegetala. Important este sa nu cadem in capcana de a manca prea gras – multi oameni consuma prea mult ulei pentru a face mancarurile mai satioase si ajung sa se ingrase in timpul postului. Solutia este sa consumam alimente ce contin proteine, care dau senzatie de satietate si aduc mai putina energie. Vorbim aici de fasole boabe, mazare, linte, soia”, ne-a explicat Serban Damian. 


 


O alta capcana in care poti intra cu usurinta este cea a alimentelor care imita produsele interzise in perioada postului: "Atentie si la produsele fainoase si la dulciuri. De evitat ar fi semipreparatele de post, care au uneori prea multi aditivi. Mai bine gatim acasa ceva similar”, recomanda nutritionistul.


 


De Craciun, pe langa colinde si cadouri, o traditie este si mancatul in exces. Acest obicei este cu atat mai periculos cu cat mancarea romaneasca este si foarte grasa. 


 


“Greseala principala este abuzul cantitativ. Romanii mananca enorm de mult in perioada sarbatorilor, de parca n-ar mai apuca anul urmator. Asta asa, ca o caracteristica generala. Sigur ca sunt si oameni care au inteles ca poti foarte bine si sa iti satisfaci placerea gustului fara sa te imbuibi si sa te imbeti. Preparatele traditionale sunt “grele” – grasime multa, zahar, proteine animale. Organismul face eforturi pentru a digera si metaboliza toata aceasta avalansa culinara, mai ales atunci cand vine dupa o perioada de post”. 


 


Ce ar fi de facut? Nutritionistul are cateva sfaturi de care sa tii cont: “Fie mancam cu moderatie, in cantitati civilizate, fie gatim mai dietetic, adica cu mai putina grasime (inclusiv cea vegetala – uleiurile) si mai putin zahar. De fapt, ar fi bine sa aplicam ambele principii. Bucuria sarbatorilor nu inseamna in primul rand mancare si bautura multa”.





Sursa:foodstory.ro

nbsp pentru rdquo ldquo perioada post cand ndash prea atunci bine damian
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Radio.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0941 (s) | 37 queries | Mysql time :0.019290 (s)

loading...