News Flash:

Paradisul motocicletelor

16 August 2012
483 Vizualizari | 0 Comentarii
Paradisul motocicletelor


Peste 100 de exemplare, construite de la inceputul secolului si pina azi, au fost restaurate incredibil de proprietarul muzeului din oraselul de doar 2.500 de locuitori. Un fost arhitect sloven care si-a transformat hobby-ul intr-un proiect uluitor!


Pe valea ferecata de munti ce inconjoara capitala Ljubljana, numita de localnici "valea aurului verde" datorita bogatiei de vegetatie, se afla un orasel care pare mai mult o comuna pentru privirile noastre. La numarul 31a, ne asteapta o cladire cu un etaj si doua porti larg deschise. In curte, de sub un automobil fabricat in anii '20, se ridica un barbat la bustul gol, plin de motorina, cu o mustata stufoasa. "Enter, see, take some photos". Nu schiteaza nici un zimbet, nu se vrea fotografiat.



Un univers coplesitor

Fost arhitect in capitala, proprietarul si-a urmat dupa pensionare hobby-ul: de treizeci de ani colectioneaza tot ce tine de motociclete si istoria lor. E un tip ciudat, dar cum ar putea fi un om care si-a modificat locuinta in muzeu, subsolul in atelier de restaurare iar curtea in garaj pentru motoare de cind lumea!?



"Nimeni nu stie de ce am facut asta", e singura confesiune a "mustaciosului". In jurul exponatelor care stralucesc de parca sint scoase din cutie, universul minunatei obsesii se diversifica: vestimentatii vechi de motociclisti, accesorii din piele si sei de acum cinci decenii, roti ciudate si dispozitive de pionierat in istoria pe doua roti a motoarelor. Pina si pentru copii exista un colt: figurine si motociclete de jucarie, marea majoritate fabricate in anii '40!



Unde e Mobra?

Modelele si marcile provoaca un vertij de culoare, fier si viteza domolita: de la Harley-Davidson la BMW, creatii unicat si clasicele Yamaha, "perlele" Indian, Ner-A-Car si Ariel, motoare de curse sau folosite in al Doilea Razboi Mondial. Mobra cu care sintem obisnuiti lipseste, insa ne consolam cu un Pohorc, prima motocicleta fabricata in fosta Iugoslavie, in 1950. Din aceeasi perioada istorica ne ia ochii un Salsbury super scooter, produs american rar cu un design cuceritor.



Cea mai mica motocicleta este una speciala: Excelsior Welbike de origine britanica, folosita in Operatiuni Speciale ale armatei insulare in anii 1942-1945, cintarind doar 32 de kilograme. Iar cea mai mare, un Zundapp nemtesc.



Iar pentru ca aventura aceasta neobisnuita si spectaculoasa sa fie completa, ne uitam din prag si la restaurantul muzeului, inchis deocamdata. Scaune cu forma de sa, un bar tapetat cu placute de inmatriculare si roti din cele mai ciudate ca forma si colorit. Aici ruleaza, in mod obisnuit, doar filme cu motociclete!



1869 este anul aparitiei primei motociclete, la Paris, creata de Ernest Michaux, un proiectant de biciclete



5 euro este pretul unui bilet pentru vizitarea Muzeului Motocicletelor din Vransko

Galerie Foto

Paradisul motocicletelor
quot pentru motociclete anii doar fost muzeului roti arhitect capitala
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Radio.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1006 (s) | 36 queries | Mysql time :0.016719 (s)

loading...