Operatorii de salubritate vor fi taxati de catre Guvern. Ministrul Mediului: "Am ajuns intr-o situatie critica"

8 Februarie 2017
242 Vizualizari | 0 Comentarii
Proiectul de ordonanta referitor la taxarea diferentiata pe tona de gunoi depozitata la groapa de gunoi va fi adoptat cel tarziu saptamana viitoare in sedinta de Guvern, iar penalitatea ar trebui fie suportata de salubristi, a declarat, miercuri, Daniel Constantin, ministrul Mediului si vice-prim ministru, la conferinta PRIA Environment.
"Am vazut zilele acestea cat de important este sa ne consultam inainte de a lua unele decizii. Maine, in sedinta de Guvern, as fi intentionat sa adoptam ordonanta de urgenta referitoare la taxa pe deseul depozitat la groapa de gunoi, dar ar fi bine sa mai amanam o saptamana, ca toate parerile sa fie ascultate pe tema celor cuprinse in ordonanta. De ce ordonanta de urgenta? Pentru ca este o taxa pe care am preluat-o si despre care se vorbeste de ani de zile si care a intrat in vigoare inainte sa preiau mandatul la Ministerul Mediului. Aceasta a bulversat activitatea autoritatilor publice locale si a celor care sunt in acest domeniu, a salubristilor. Exista un risc foarte mare ca acest cost suplimentar, de 80 de lei pe tona de gunoi depozitat, sa ajunga sa fie suportat de cetateni (...). Apelul pe care il fac este sa stingem incendiul care se numeste taxa de depozitare si care functioneaza de la 1 ianuarie 2017 (...) Sunt deficiente majore pe care le-am constatat. Proiectul de ordonanta este de trei saptamani pe site-ul Ministerului Mediului. Am primit puncte de vedere, dar nu suficiente si nu de la toata lumea", a mentionat Constantin.
Oficialul a sustinut, de asemenea, ca operatorii de salubritate ar trebui sa suporte penalitatea de 80 de lei pe tona de deseu depozitata la groapa de gunoi, aplicata diferentiat.
"Cine sa suporte aceasta taxa penalizatoare? Sigur ca toti ne uitam la autoritate, la cetatean, la salubrist, la depozitar... Semnalul de alarma este ca am ajuns intr-o situatie critica. Saptamana trecuta am fost la Bruxelles (...). Va marturisesc ca, inainte sa preiau mandatul la Ministerul Mediului, nu ma asteptam sa gasesc atat de multe probleme in acest sector. Toate termenele pe care le aveam, toate angajamentele pe care nu ni le-a impus Comisia Europeana, ci noi, cum e normal, sunt depasite. Ca atare, credibilitatea noastra nu mai poate fi aceea a unui stat membru care sa vina sa promita ca face lucruri si sa ne angajam. Promisiunile trebuie insotite deja de fapte. In momentul de fata, suntem pe ultimul loc in randul celor 28 de state membre. Daca ma intrebati pe mine, salubristul trebuie sa suporte taxa penalizatoare. Acestia au contracte incheiate cu autoritatile publice si pe care nu le-au innoit de ani de zile. Sigur ca este o obligatie a autoritatii publice locale, dar ea trebuie sa fie transmisa prin contractele respective operatorului economic", a afirmat ministrul Mediului.

© 2019 - Radio.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1480 (s) | 35 queries | Mysql time :0.051592 (s)