News Flash:

Noul timbru de mediu va fi adoptat prin OUG. Cum vor plati soferii

15 Martie 2017
328 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7081 RON (+0.0106)
USD: 4.1377 RON (+0.0185)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Ministerul Mediului isi propune ca in locul "timbrului de mediu" sa introduca "eco-vignete", diferentiate in functie de norma de poluare a motorului, iar folosirea acestora ar urma sa fie decisa prin Ordonanta de Urgenta, potrivit unor informatii obtinute de MEDIAFAX.
Conform proiectului ce urmeaza sa fie propus de Ministerul Mediului, toate autoturismele inmatriculate in Romania ar urma sa aiba lipit pe parbriz un abtibild colorat, in functie de norma de poluare a motorului.
Noile reglementari ar urma sa fie adoptate de Guvern, la finalul lunii martie, prin Ordonanta de Urgenta, conform informatiilor remise MEDIAFAX de reprezentanti ai Ministerului Mediului.
Daca va fi adoptat in forma propusa, toate service-urile unde se face Inspectia Tehnica Periodica (ITP) ar urma sa fie obligate sa lipeasca pe parbrizul masinii careia i se face ITP-ul un sticker (abtibild) conform normei de poluare trecuta in talonul autovehiculului. Ceea ce inseamna ca ar urma sa fie cel putin sapte tipuri de abtibilduri, fiecare avand o culoare distincta, pentru motorizarile Non-euro, Euro 1, Euro 2, Euro 3, Euro 4, Euro 5 si Eco/Hibrid, pentru masinile electrice si hibrid.
Conducatorii auto ar urma sa achite contravaloarea abtibildului, aproximativ 3 lei si manopera, probabil in jur de 1-2 lei, tarif pe care il stabileste fiecare statie ITP, estimeaza reprezentantii Ministerului Mediului.
Conform proiectului, pana la mijlocul anului 2019, toate masinile care vor circula in Romania ar urma sa aiba un astfel de sticker lipit pe parbriz. Pana atunci, autoritatile locale ar trebui sa creeze o harta de delimitare a zonelor aflate in administrare, in special primariile marilor orase.
In functie de norma de poluare, primariile vor putea restrictiona accesul autoturismelor in anumite zone din oras sau chiar in zonele verzi si in ariile naturale protejate.
Astfel, administratia locala ar putea decide, de exemplu, sa nu mai permita accesul in centrul orasului decat masinilor cu norma de poluare de la Euro 4 in sus si Eco. Iar soferii care vor sa tranziteze zona respectiva, dar au autoturisme cu motoare Non-euro, Euro 1, Euro 2 sau Euro 3, ar urma sa plateasca o taxa sau un abonament lunar catre bugetul local. Zonele pot fi monitorizate video, iar cei care nu achita aceste tarife ar putea fi amendati, la fel cum se intampla in prezent in cazul celor care circula fara rovigneta pe drumurile nationale.
Ministrul Mediului, Daniel Constantin, a declarat marti, intr-o conferinta de presa, la Sibiu, ca timbrul de mediu nu va fi inlocuit cu o taxa noua, in schimb va fi creata o legislatie care sa permita administratiilor publice locale sa taxeze masinile care intra in zone aglomerate, dar nu inainte de a crea o infrastructura viabila.
"In unele orase europene, unde exista o supraaglomerare, s-a introdus un element suplimentar, numit taxarea masinilor care intra in aglomerarile urbane, in functie de gradul de poluare. Este un instrument pe care il au la dispozitie administratiile publice locale. In urma discutiilor pe care le-am avut in Coalitie, ca rezultat al grupului de lucru pe care l-am avut in Ministerul mediului s-a luat decizia ca Romania sa nu introduca o noua taxa care sa inlocuiasca timbrul de mediu, ci sa creeze doar legislatia astfel incat autoritatile publice locale - daca vor considera necesar - sa introduca, atunci cand dezvolta infrastructura, ca si varianta optionala, o eventuala taxa pentru zonele supraaglomerate. Dar dupa cum se vad lucrurile in acest moment, si cred ca nici pe termen mediu, nu se va introduce niciun fel de taxa suplimentara", a declarat ministrul Mediului, Daniel Constantin
Constantin a precizat ca s-ar bucura daca la intrarea in orasele mari ar exista variante alternative pentru ca masinile sa nu intre in aglomerarile urbane.
"In perioada urmatoare vom identifica masinile poluante si vom avea cate un sticker de culoare diferita in parbrizul fiecarei masini in functie de gradul de poluare. Asta nu inseamna costuri suplimentare sau taxe pe care le percepem. Dar creaza premizele ca autoritatile publice locale, dupa ce vor face zonarea oraselor, sa poata sa introduca. Dar m-as bucura, ca ministru al Mediului, sa am la fiecare intrare intr-un oras mai mare, o parcare in care orice cetatean sa poata sa isi lase masina, sa ia metroul, sa ia o masina electrica, sa inchirieze forme alternative mai prietenoase cu mediul. Cred ca inainte de a introduce taxe trebuie sa cream o infrastructura. Cred ca primariile vor face zonarea si cand vor considera ca avem foarte multe masini, aglomerantie mare, grad de poluare mare, vor putea sa introduca pentru acele zone un sistem de taxare suplimentara care sa fie la indemana cetateanului, fie prin sms, fie printr-o alta forma prietenoasa. Acum nu se introduce nicio taxa", a mai spus Daniel Constantin.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Radio.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1309 (s) | 35 queries | Mysql time :0.032418 (s)