News Flash:

MOTIVUL pentru care toate avioanele au geamuri rotunde

15 Februarie 2016
623 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6669 RON (0.0000)
USD: 4.0761 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
MOTIVUL pentru care toate avioanele au geamuri rotunde
Te-ai intrebat vreodata de ce geamurile avionului cu care zbori au intotdeauna o forma rotunda? Este alegerea inginerilor care proiecteaza aeronavele? Exista un motiv stiintific in spatele acestei optiuni? Raspunsul este cat se poate de simplu.

Initial, ferestrele avioanelor nu erau rotunde, ci rectangulare, asemenea geamurilor pe care le avem cu totii acasa.

Pentru inceput, trebuie stiut faptul ca, initial, ferestrele avioanelor nu erau rotunde, ci rectangulare, asemenea geamurilor pe care le avem cu totii acasa. Pe parcurs ce tehnologia din domeniul aviatiei a avansat, aeronavele au fost concepute sa zboare la altitudini tot mai mari, in primul rand pentru a evita turbulentele din atmosfera si apoi pentru a reduce consumul de combustibil. Drept rezultat, corpul navelor de zbor trebuia presurizat, pentru a asigura confortul pasagerilor pe parcursul calatoriei lor in atmosfera rarefiata.

De asemenea, cabina aeronavelor trebuie sa aiba o forma cilindrica, pentru a reduce diferenta de presiune dintre aerul de la interior si cel de la exteriorul acesteia. Dat fiind faptul ca fuzelajul avionului se dilata pe parcurs ce aparatul de zbor se inalta, nivelul de presiune se mareste, iar intreaga forta de contractie se rasfrange asupra materialului din care este fabricat corpul avionului.

Luand in considerare forma cilindrica a aeronavei, se explica de ce presiunea dintre interior si exterior este preluata in totalitate in materialul fuzelajului, circuland pana in momentul in care intampina obstacole. Astfel, daca ferestrele avionului au forma rectangulara, fluxul de presiune este intrerupt, iar fuzelajul suporta stresul pana cand ajunge sa cedeze.

Pe de alta parte, daca ferestrele sunt ovale sau rotunde, corpul avionului suporta mai bine forta de presiune, deoarece aceasta circula in mod eficient prin materialul din care este fabricat fuzelajul. Acelasi principiu se aplica si in cazul ferestrelor de forma circulara ale vaselor maritime sau ale aeronavelor spatiale.

In ceea ce priveste "gaurile de respiratie" (orificiile din ferestrele avioanelor), acestea au rolul de a echilibra presiunea dintre straturile de sticla din care sunt fabricate geamurile. Desi fiecare geam este alcatuit din cate 3 straturi, orificiul este, de fapt, realizat cu scopul de a diminua nivelul de presiune dintre stratul interior si cel exterior, deoarece stratul mijlociu de sticla este folosit doar in caz de urgenta.



Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

avionului ferestrele forma pentru presiune dintre asemenea avioanelor
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Radio.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1122 (s) | 25 queries | Mysql time :0.042643 (s)