News Flash:

Povestile care circula cu privire la Tunelul Izvor din Muntii Bucegi! A fost construit de germani si nu se stie ce lungime are

30 August 2018
709 Vizualizari | 0 Comentarii
Intrarea din Sinaia in Tunelul Izvor

Tunelul Izvor, care traverseaza Muntele Paduchiosu, este unul dintre cele mai misterioase tuneluri ale Romaniei. Conform legendelor locale, in interiorul acestuia ar fi ingropate un vagon cu o locomotiva si ramasitele a o suta de oameni.

In 1968, in arhiva CFR au fost descoperite planurile tunelului secret al germanilor. Pentru descongestionarea nodurilor de cale ferata Bucuresti si Ploiesti si pentru scurtarea rutei dintre vestul si nordul tarii prin Predeal, in anul 1913, conducerea CFR a stabilit sa se execute o legatura directa intre statiile Titu si Sinaia prin Targoviste, Pietrosita si Moroieni. In acest scop, a fost incheiat un contract cu firma inginerului Julius Berger pentru construirea integrala a liniei de cale ferata, care urma sa lege intre ele statiile Sinaia si Pietrosita.

Dincolo de zidul de beton armat, Tunelul Izvor se intinde pe o distanta ce nu poate fi estimata, nemaiexistand niciun document de santier care sa ofere date despre stadiul lucrarii. Prin partile locului circula zvonul ca aici s-ar afla o locomotiva cu abur si un vagon de constructie, abandonate de trupele naziste odata cu stoparea lucrarilor. Se mai sustine ca tunelul a fost strapuns pana la capat, urmand doar sa fie largit si inaltat.

Inca accesibil indaratul unei porti de fier, pe un podet de lemn putrezit ce duce la intrarea in munte, tunelul din Sinaia isi pastreaza secretele ingropate in tenebrele muntelui. Se spune ca traverseaza Muntele Paduchiosu, ca ar exista o alta iesire cunoscuta in localitatea Carpinis, judetul Dambovita, ca ar avea cam sase kilometri, dar nimeni nu-i cunoaste adevaratele ramificatii si intinderea lor, ca de exemplu portiunea de dincolo de Platoul Izvor, despre care batranii locului povestesc istorii vechi legate de securisti si schelete zidite in munte.

Altii povestesc ca dupa ce lucrarile au fost preluate de trupele germane, acolo ar fi avut loc un adevarat masacru: inainte de retragere, nemtii ar fi omorat tot personalul roman care a participat la construirea Tunelului Izvor, osemintele fiind si astazi "zidite" sub Paduchiosu.

Tunelul de 6 kilometri ar fi trebuit construit in line dreapta si a fost a fost gandit ca o cale strategica in contextul istoric al inceputului de secol XX, care asigura o trecere rapida si sigura intre Tara Romaneasca si Ardeal.

S-a decis inceperea tunelului din ambele directii, atat dinspre Sinaia si dinspre Moroieni. Locul de strapungere dinspre Sinaia a masivului muntos a fost ales chiar inainte de intrarea in oras, pe Platoul Izvor, in apropierea cimitirului orasului.

Aceasta cale de acces trebuia sa asigure transportul petrolier din zona Prahova pana in Bucuresti, fiind foarte aproape de DN 71, care leaga Sinaia de Bucuresti. Din pacate, Razboiul Mondial din 1914 a oprit repede lucrarea, reluata abia in 1938 si abandonata din nou.

In 1941 trupele naziste de ocupatie au reluat constructia cu cel mai rapid ritm de pana atunci, dar finalul celei de-a doua conflagratii mondiale, insemnand si finalul lucrarilor, nu si al lucrarii. In partea damboviteana a tunelului au fost realizati 480 de metri, din care doar 100 au fost betonati. La vremea aceea au muncit acolo peste 2000 de oameni: nemti, rusi, cehi, tigani, unguri, bulgari. Daca s-ar fi construit pana la capat, ar fi avut 20 de kilometri si ar fi fost cel mai mare tunel din Romania.

Nu se cunoaste nici pana in ziua de astazi adevaratul motiv pentru care a fost inchisa aceasta gura de tunel. Circula insa o serie de legende locale, potrivit carora, siguranta nationala ar fi fost invocata de autoritatile de atunci, dar si faptul ca nemtii aveau ingropata aici o locomotiva unica in toata Europa, iar tehnica nu trebuia sa intre sub nicio forma pe mana rusilor.

In 1985, 2 echipe de la securitate au detonat intrarea. Unele voci spun ca regimul a vrut sa ascunda faptul ca inauntru nemtii, in retragere, au executat 100 de localnici care lucrau la tunel. Altii spun ca singura ratiune a fost cea a sigurantei, intrucat doar o parte era betonata.

In Sinaia, tunelul exista inca, dar a intrat in proprietate privata, dupa ce zeci de ani a fost depozit de branza al societatii de profil din judet. Acum, in incinta tunelului functioneaza o ciupercarie.

Se poate patrunde in tunel prin intrarea din Sinaia si se poate inainta cam 480 de metri, pana la zidul de sase metri inaltime care blocheaza restul tunelului.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Foto

La 480 de metri de la intrare, tunelul a fost zidit
tunelul izvor muntele paduchiosu legende locomotiva tunel secret
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Radio.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1255 (s) | 35 queries | Mysql time :0.024314 (s)