News Flash:

Medicul specialist te invata cum sa mananci fara sa te ingrasi in functie de ora mesei

8 Octombrie 2013
695 Vizualizari | 0 Comentarii
Cuplu la masa care mananca sanatos
Exista alimente pe care organismul le tolereaza mult mai bine daca sunt consumate in anumite perioade ale zilei. Medicul specialist te invata cum si ce sa mananci pentru a te bucura de gustul produselor fara sa te ingrasi si pentru ca organismul sa aiba un maximum de energie.

Alegerea alimentelor este un obicei personal care, in functie de cultura, traditie, educatie nutritionala sau alti factori, poate aduce un plus starii de sanatate ori, din contra, poate reprezenta un risc. Alimentele recomandate la micul dejun ar trebui sa constituie 30-35% din necesarul caloric zilnic, sa fie usor digerabile si sa asigure, in acelasi timp, o portie de energie conform cu efortul intelectual si fizic care este depus. Apoi, in functie de ceea ce este consumat la micul dejun, ce ar trebui sa reprezinte si cea mai importanta masa a zilei, e bine sa fie creat un echilibru, pentru ca organismul sa se gaseasca la cote optime.

Mic dejun (7.00 - 9.00)

Cerealele (integrale) cu lapte sunt recomandate pentru ca sunt satioase, iar fibrele pe care le contin ajuta la imbunatatirea tranzitului intestinal. Va fi insa necesara o gustare in jurul orei 11.30, deoarece mancarea de la micul dejun se digera repede. Fructele sunt indicate pentru consumul de dimineata deoarece dau energie, avand vitamine, si satisfac pofta de dulce, desi nu pentru tot restul zilei, fiindca se absorb repede. Indicatia nutritionistilor francezi este de a consuma cinci fructe in fiecare zi, dar separat. Nu trebuie combinate mai multe tipuri de fructe, pentru ca fermenteaza si dau senzatia de balonare.

Ciocolata poate fi mancata in prima parte a zilei, in cantitati mici, adaptate nevoilor nutritionale, fara sa ingrase, pentru ca organismul va avea o sursa buna de energie, pe care o poate apoi consuma. Este de preferat sa se consume ciocolata neagra, cu un continut ridicat de cacao (65% - 85%).

Mierea este bine sa fie consumata dimineata, deoarece reprezinta o sursa de calorii si aduce carbohidrati, care se absorb repede. Atentie insa la cantitate! O lingurita sau doua pe zi, in cafea sau ceai, reprezinta un mod echilibrat de a consuma acest aliment.

 Pranz (12.00 - 14.00)

Alunele, nucile, migdalele, semintele (neprajite) trebuie consumate in jurul pranzului si pot inlocui o masa, pentru ca sunt satioase. Se digera greu, iar daca ar fi mancate seara, timpul de digestie mare nu ar asigura un somn odihnitor. Acelasi lucru se intampla si cu alimentele satioase, consumate la pranz, care imbie la odihna de dupa-amiaza. Supe, ciorbe, mancarea gatita sunt foarte indicate pentru organism la mijlocul zilei. "Masa de pranz ar trebui sa fie un echilibru intre proteine, glucide si lipide. O masa calda se muleaza cel mai bine peste acest ideal, iar angajatii care beneficiaza de servicii de catering (pauza pentru servirea mesei) au sansa unei mai bune productivitati", spune medicul.

 
sursa:libertatea.ro


pentru sunt zilei bine dejun energie masa organismul poate consuma micul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Radio.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0662 (s) | 25 queries | Mysql time :0.011655 (s)