News Flash:

INCREDIBIL! «Adrian Iovan este reponsabil de accidentul din Apuseni»

25 Ianuarie 2014
2164 Vizualizari | 0 Comentarii
Adrian Iovan
Este considerat n erou pentru ca a salvat cinci vieti din "zborul mortii", Adrian Iovan este acuzat de un specialist in domeniul aviatiei pentru tragedia petrecuta in Muntii Apuseni.

Prodecanul Facultatii de Inginerie Aerospatiala, conf. dr. Octavian Thor Pleter, sustine ca in cazul accidentului de luni, petrecut la ora 16:01, "pilotul commandant poarta intreaga raspundere a accidentului in sine" si aduce ca argument, printre altele, ca Adrian Iovan ar fi trebuit sa se intoarca din drum cand a inceput givrajul, adica atunci cand a inceput sa se depuna gheata pe aparatul de zbor.

Pleter, care se recomanda "specialist in inginerie aerospatiala cu 30 de ani vechime", afirma, intr-un comunicat remis vineri agentiei Mediafax ca se vede "obligat" sa ia atitudine fata de "culpabilizarea ROMATSA in criza accidentului aviatic din Muntii Apuseni".

Impreuna cu aceasta afirmatie, predecanul mentioneaza ca Iovan a planificat si a efectuat un zbor "in conditii meteorologice de inghet sever, conditii evidente din prognozele la care avea acces inainte de decolare".

"Trebuia sa aterizeze la Sibiu"

Totodata, doctorul Octavian Thor Pleter afirma ca tipul de avion implicat in accidentul din 23 ianuarie nu avea performanta de urcare necesar, tipul de motor era unul cu piston cu carburetor, motor care este foarte vulnerabil la aceste fenomene meteo, toate acestea au condus la dezastru. Si totusi, comandantul avea obligatia sa cunoasca aceste lucruri si sa coreleze datele meteo cu restrictiile impuse de tipul de aeronava.

"Totusi decizia comandantului a fost de a continua pe traiectul planificat; decizia normala in acest caz ar fi fost un viraj de 180 de grade pentru a iesi cat mai repede din frontul atmosferic in care intrase si aterizarea la cel mai apropiat aeroport neafectat de frontul atmosferic, in acel caz Sibiu", mai spune Pleter, apreciind ca "prin aceasta metoda zborul era salvat".

"Nu a respectat procedura"

Pe de alta parte, comandantul nu a declarat urgenta ("Mayday" sau "Pan"), desi in mod evident era cazul, si "si-a asumat raspunderea exclusiva a echipajului, scotand astfel furnizorul de servicii de navigatie aeriana (ROMATSA) din cauza, inclusiv in eventualitatea unor operatiuni de cautare si salvare", prin aceea ca "a iesit din codul aerian de zbor instrumental (IFR), anuntand ca din acel moment zboara VFR", mai arata Pleter. El explica in continuare ca angajarea in zborul VFR (zbor la vedere, in engleza Visual flight rules - VFR, n.r.) se face doar in conditii de vizibilitate a solului si a spatiului aerian inconjurator.

Din aceste considerente, concluzioneaza el, "nici accidentul in sine, nici operatiunile de alarmare, si nici cele de cautare si salvare nu pot fi imputate ROMATSA in mod onest", mentionand ca "un accident de aviatie produs in decursul unui zbor VFR este la fel de incriminant pentru ROMASTA ca un accident de autoturism".

Pleter considera ca cele prezentate de el sunt "chestiuni elementare si obiective si pot fi confirmate de orice expert international neutru".

In urma accidentului, si-au pierdut viata pilotul Adrian Iovan si studenta Aurelia Ion si au fost raniti copilotul Razvan Petrescu si patru medici - Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Spitalul Elias, Catalin Pivniceru de la Spitalul "Sf. Maria" si Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beius, judetul Bihor.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

quot pleter zbor accidentului iovan pentru spitalul aceste adrian avea
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Radio.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2121 (s) | 35 queries | Mysql time :0.092445 (s)