Impactul cu un asteroid mare poate duce la sfarsitul lumii!

21 Decembrie 2012
Impactul cu un asteroid mare poate duce la sfarsitul lumii
Adrian Sonka, de la Observatorul Astronomic, a declarat ca, stiintific, speculatiile legate de sfarsitul lumii de pe 21 decembrie 2012 nu sunt adevarate. El precizeaza ca un impact cu un asteroid poate duce la sfarsitul lumii, insa asteroizii pot fi deviati, daca nu sunt foarte mari.

El precizeaza ca, din punct de vedere astronomic, "un impact cu un asteroid mare (cu o marime de la un kilometru in sus) poate fi un eveniment asemanator cu sfarsitul lumii".

"De asta astronomi de pe tot globul se preocupa sa ii descopere pe toti cei periculosi pentru Terra. Daca vreunul este in curs de coliziune cu planeta noastra este bine sa il descoperim din timp pentru ca (daca nu este foarte mare) poate fi deviat. Acesta ar fi unul din modurile in care sfarsitul lumii ar putea fi prevazut. La fel se poate intampla si cu o cometa si cam atat din sistemul solar. Eruptia unei supernove ar putea fi fatala pentru atmosfera si implicit pentru viata de pe Terra, dar cea mai apropiata stea care ar putea sfarsi in acest mod se afla destul de departe, 150 de ani lumina si se si indeparteaza", a explicat cercetatorul Adrian Sonka, precizand ca nu se poate pronunta in privinta miscarilor placilor tectonice sau alte cataclisme naturale pentru ca nu sunt domeniul lui.

Pe de alta parte, Adrian Sonka spune ca "anul 2012 este evident un produs comercial".

"Se vand CD-uri cu filme, carti si reviste, filme si alte produse (chiar si voi participati la aceasta activitate - presa, n.r.), din pacate toate surse de «pseudo-stiinta». Totusi, cei care scriu carti si materiale privind sfarsitul lumii nu cred in acest lucru, pentru ca totul devine vag in estimari. Acum se vand carti despre 2013 si cataclismul prezis se transforma intr-o «trecere» a umanitatii din ceva in altceva. Cum termenul de «trecere» sau «transformare» este foarte vag si va trebui explicat (probabil la fel de vag), nu ma indoiesc ca a fost impus de producatorii produsului comercial «2012» pentru a le merge afacerile si in viitor", mai spune Adrian Sonka.

Calendarul maya, care include 18 luni de cate 20 de zile si un "Wayeb", o luna sacra de cinci zile, a inceput in anul 3114 i.en, potrivit presei internationale. El prevede o noua era, care va incepe pe 21 decembrie (anumiti cercetatori indica data de 23 decembrie), un eveniment ce va fi celebrat in toata partea de sud a Mexicului si in alte patru tari, in care influenta culturii maya a rezistat pana in zilele noastre (Guatemala, Belize, Salvador si Honduras). Aceasta data marcheaza sfarsitul unui ciclu de 5.200 de ani, interpretat de catre unii drept o profetie despre sfarsitul lumii.

Contributia adusa de civilizatia maya, care si-a atins apogeul in perioada 250 e.n. - 900 e.n., trece dincolo de aceste domenii. Potrivit oamenilor de stiinta, populatia maya a contribuit si la dezvoltarea altor domenii precum arhitectura, matematica, topografie, arta textila si gastronomie, iar aceste contributii sunt vizibile si in zilele noastre.

sursa:rtv.net