Iata ce au descoperit cercetatorii despre femeile blonde

3 Iunie 2014
Iata ce au descoperit cercetatorii despre femeile blonde
Culoarea parului nu are nicio legatura cu personalitatea si cu inteligenta, potrivit unui studiu genetic realizat de cercetatorii de la Universitatea Stanford din California (SUA), ale carui rezultate contrazic stereotipul "blondei proaste" promovat in numeroase bancuri, informeaza wowbiz.ro.

Femeile blonde sunt ironizate de multa vreme in numeroase bancuri din cauza unei presupuse lipse de inteligenta. Cercetatorii americani au contrazis insa acest stereotip al "blondei proaste", intrucat culoarea parului este, dupa parerea lor, doar o chestiune superficiala, ce depinde de o singura litera din codul genetic.

Prin modificarea unei singure "litere" din ADN, brunetele pot deveni blonde, afirma cercetatorii de la Universitatea Stanford din California, iar acest fapt nu ar avea niciun efect asupra creierului lor.

"Mecanismul genetic care determina culoarea blonda a parului nu modifica biologia niciunei parti a organismului. Este un bun exemplu pentru o trasatura genetica ale carei efecte sunt strict superficiale", a declarat profesorul David Kingsley, coordonatorul studiului.

Savantii au descoperit, totodata, ca gena care determina aceasta nuanta nu influenteaza culoarea ochilor, fapt ce sugereaza ca parul blond nu este asociat din punct de vedere genetic cu ochii albastri.

Testele realizate pe soareci au aratat ca un anumit factor declansator duce la nasterea unor animale cu blana deschisa, galbena.

Acel factor influenteaza activitatea unei gene, denumita ligandul Kit, despre care cercetatorii stiau de multa vreme ca este asociata cu culoarea parului.

In comparatie cu versiunea sa "bruneta", care prezinta o litera diferita in ADN, activitatea ligandului Kit in cazul blondelor este redusa cu 20%, afirma autorii acestui studiu, publicat in revista Nature Genetics.

Gena in cauza ajuta la dezvoltarea celulelor producatoare de pigment, dar are si alte roluri in organism. De exemplu, ea influenteaza comportamentul celulelor susa sangvine, al spermei, al precursorilor ovulelor si al sistemului nervos enteric.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

quot culoarea cercetatorii genetic parului influenteaza unei acest