News Flash:

Gatesti SALATA de BOEUF la masa de Paste? Iata ce nu stiai despre acest aliment

17 Aprilie 2014
1708 Vizualizari | 0 Comentarii
SALATA de BOEUF
Preparatele din perioada sarbatorilor de iarna pot duce la cresterea nivelului de colesterol si a greutatii, datorita continutului ridicat de grasime, precizeaza nutritionistul Mihaela Bilic.

Nutritionistii afirma ca mancarurile traditionale preparate in perioada sarbatorilor ne pun sanatatea si silueta in pericol daca nu sunt mancate cu moderatie. Medicul nutritionist Mihalea Bilic ofera cateva trucuri culinare pentru a transforma sarmalele, piftia de porc si salata de boeuf in mancaruri sanatoase.

"Sarmalele sunt cu atat mai gustoase cu cat contin mai multa grasime. Pentru a preveni cresterea nivelului de colesterol este recomandat sa mancam cel mult doua sarmale pe zi", spune dr. Bilic. Pentru fanii acestui preparat, medicul nutritionist spune ca exista o solutie de compromis: sarmalele din carne de pui sau de curcan cu orez, legume si fara slanina.

"Mai este un secret - carnea tocata folosita pentru umplerea sarmalelor poate fi jumatate din vita, jumatate din porc, iar gustul va fi neschimbat", precizeaza specialistul. Medicul recomanda, pentru diminuarea cantitatii de grasime din preparat, sa incalzim sarmalele intr-un vas separat in care sa punem o cana de apa. "Grasimea va ramane in cratita", spune dr. Bilic.

Salata de boeuf este o combinatie teoretic sanatoasa intre legume fierte si carne de vita slaba. "Singurul «pacat» este prezenta maionezei. Este indicat sa inlocuim maioneza facuta in casa cu cea din comert, pe ambalajul careia sa scrie «light» . Un alt secret este ca la prepararea maionezei sa inlocuim uleiul cu albus de ou, scazand astfel numarul de kilocalorii", mentioneaza nutritionistul Mihaela Bilic. Potrivit specialistului, o lingura de maioneza normala are 150 de kilocalorii, in timp ce o lingura de maioneza "light" are in jur de 30 de kilocalorii, scrie gandul.info.

Carnea de porc poate fi preparata intr-o multitudine de feluri: carnati, caltabosi, lebar, toba, costita, slanina sau carne simpla prajita. "Este indicat sa evitam pe cat posibil orice tip de tochitura, pentru ca intotdeauna contine slanina. Recomand muschiul afumat si pastrama, in locul tobei si al carnatilor", spune medicul nutritionist. Mai mult, carnea aleasa pentru friptura trebuie sa fie cat mai slaba si pregatita la gratar sau la cuptor cu adaos de vin si ierburi aromate, pentru a mai "taia" din aportul caloric. Mihaela Bilic recomanda evitarea tochiturii de porc, deoarece aceasta presupune carne impanata si diverse alte semipreparate, toate prajite.

Piftia de porc nu este considerata de catre specialistii in nutritie un preparat bogat in kilocalorii, daca sunt indeplinite anumite conditii. "Ideal ar fi ca atunci cand preparam piftia de porc sa punem in oala mai mult ciolan decat picioare de porc. Obligatoriu este sa eliminam toata grasimea care se aduna la suprafata", indica medicul. O forma light a piftiei este cea de pui sau de curcan.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

quot pentru porc bilic medicul carne kilocalorii sarmalele spune carnea
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Radio.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0826 (s) | 24 queries | Mysql time :0.012647 (s)