FOSILOZAURUL: dinozaur care isi lasa oasele peste tot!

23 Noiembrie 2012
Fosilozaurul nu se inmultea prin oua ci direct prin oase
Cercetatorii britanici au descoperit motivul pentru care in ultima vreme apar fosile de dinozaur in cele mai neasteptate locuri. Aparent, asta se datoreaza Fosilozaurului, o specie de dinozaur care pe unde umbla, pe acolo isi lasa oasele.

Conform paleontologilor, Fosilozaurul era un dinozaur de talie medie, foarte raspandit in urma cu 60 de milioane de ani. Numeroasele schelete descoperite in ultima vreme ne arata ca Fosilozaurul avea oase din belsug. Dinozaurii carnivori evitau sa-l manance, tocmai pentru ca era plin de oase.

Spre deosebire de restul dinozaurilor, Fosilozaurul nu se inmultea prin oua, ci direct prin oase. El isi facea o vizuina in pamant si acolo isi depunea oasele, pe care le pazea apoi de pradatori. Dealtfel, singurul sau dusman natural era Tiranozaurul Rex. Acesta cum prindea un fosilozaur imediat il manca. Daca nu putea sa manance tot, atunci mai ingropa cate un os ca sa-l manance mai tarziu.

Oamenii de stiinta cred ca disparitia dinozaurilor carnivori se datoreaza alimentatiei lor dezechilibrate, pentru ca dinozaurii mancau gras si crapa ficatu-n ei. Multi dintre ei intrau la regim si mancau doar dinozauri ierbivori, pana ajungeau numai piele si os. O alta explicatie a faptului ca astazi nu mai vedem dinozauri este ca nu se mai gasesc piese pentru ei.

Sursa:timesnewroman.ro