News Flash:

Exista alimente pentru stimularea inteligentei. Daca simti nevoia, incearca

28 Iulie 2014
676 Vizualizari | 0 Comentarii
Exista alimente pentru stimularea inteligentei Daca simti nevoia incearca
Asa cum sunt recomandate unele alimente pentru a stimula stomacul sau ficatul, exista si alimente care stimuleaza functionarea creierului.

Ele sunt utile pentru mentinerea memoriei, puterii de concentrare, atentiei. Ca orice organ, creierul oboseste cu timpul, iar asigurarea unei alimentatii corecte il poate ajuta sa-si pastreze mai multa vreme tonusul vital. Cu alte cuvinte, fara ele ne grabim singuri drumul spre senilizare.

Portalul Pulsplus ofera exemple de cateva alimente de mare utilitate pentru creier, cu atat mai indicate cu cat adesea isi aduc aportul si la mentinerea sanatatii altor organe ale corpului uman.

Nuci si alte miezuri
O legenda spune ca in Babilonul antic preotii consumau nuci, ca sa fie mai aproape de gandirea zeilor. Niciodata nu stim de unde se trag legendele, dar uneori nu trebuie sa le contrazicem. Nucile, ca si alte miezuri (alune, migdale, caju, fistic), contin acizi grasi, fier, fosfor, substante care hranesc creierul.

Se stie ca neurologii recomanda consumul de nuci celor ajunsi la un nivel ridicat de stres. Dar atentie: miezurile se mananca numai naturale, neprajite.

Alge verzi
Algele, sau iarba de mare, sunt alimente polivalente, fapt pentru care ele constituie baza nutritiva a numeroaselor specii din fauna marina: raci, moluste, pesti, mamifere acvatice.

Nu sunt prea atractive ca gust si, ca urmare, sunt mai rar folosite in alimentatia umana, desi pot fi agreate introduse in salate.

Circa 70% din biomasa marilor si a oceanelor este formata din alge, ceea ce face ca ele sa fie preconizate ca aliment al viitorului, dat fiind ca actuala baza alimentara a planetei, aflata in scadere, ar putea sa nu mai faca fata necesitatilor populatiei, aflata in crestere.

Continutul bogat in minerale si aportul de oxigen fac din alge un bun aliment de sustinere a calitatilor ceierului.

Fulgi de ovaz
In afara de proprietatile lor utile pentru sistemul digestiv, fulgii de ovaz au calitatea de a stimula circulatia sanguina. Fulgii de ovaz vin cu un important aport de vitamina B si elimina toxinele din organism, calitati necesare pentru o minte limpede, si pentru functionarea ei coerenta.

Ciocolata amara
Datorita continutului ridicat de cacaco, ciocolata amara este bogata in antioxidanti si bioflavonoide, ambele protejand creierul de actiunea radicalilor liberi. Merita retinut ca aceste calitati nu le are ciocolata dulce, care actioneaza chiar negativ, prin aportul de zahar si grasimi.

Ceai verde
Nu toti cercetatorii au cazut de acord cu privire la calitatile ceaiului verde, dar s-a demonstrat ca ne protejeaza contra bolii Parkinson, iar unii specialisti olandezi au demonstrat recent ca trei cesti de ceai verde pe zi pot preveni un eventual accident cerebral.

Este adevarat ca aceasta bautura poate contine mai multa cofeina decat cafeaua, dar efectul ei asupra sistemului nervos se produce mai prelungit si mai putin socant.

Creveti
Crevetii contin cantitati mari de vitamina D, care ajuta la absorbtia calciului, prevenind astfel aparitia multor boli ale sistemului nervos central, inclusiv Alzheimer si dementa senila. In plus, crevetii constituie o sursa valoroasa de proteine usor de digerat, necesare creierului.

Struguri
Strugurii sunt o sursa excelenta de antioxidanti, care incetinesc procesul de imbatranire a creierului si stimuleaza memoria. Ei contin epicatechina, un polifenol care imbunatateste fluxul de sange in creier.

Strugurii negri mai contin in plus si antocianina, un pigment care ajunta la mentinerea integritatii celulelor si contribuie la prelungirea vietii.

Sfecla
Sfecla este o leguma bogata in betaina, o substanta care imbunatateste starea de spirit si abilitatea individului de a se concentra. Nutritionistii recomanda ca sfecla sa fie consumata in stare cruda, rasa ca atare sau in salate, asezonata cu otet de mere si ulei de masline.

In locul otetului de mere se poate folosi zeama de lamaie, cu mentiunea ca folosirea zilnica nu este recomandata. Ca urmare, aceasta poate fi alternata tot cu otetul de mere.

Sfecla este o importanta sursa de fier si alte substante minerale, iar nutritionistii recomanda folosirea in alimentatie mai ales a sfeclei rosii, care are o contributie importanta in procesul de maturatie si formare a celulelor sanguine.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

pentru sunt alimente alte contin poate sfecla alge aportul ciocolata
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Radio.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1361 (s) | 35 queries | Mysql time :0.062740 (s)