News Flash:

Dieta vegana

3 Martie 2013
624 Vizualizari | 0 Comentarii
Dieta vegana
Termenul vegan se refera nu doar la alimentatie ci si la un stil de viata. Veganii sunt vegetarienii care au eliminat orice aliment de provenienta animala - lapte, oua, branza - si care sustin protejarea animalelor de orice fel de abuz.  

Dieta vegana se aseamana cu postul crestinesc, dar scopurile sunt diferite. Se urmareste detoxifierea trupului prin eliminarea in primul rand a carnii apoi a branzeturilor si in general un trai sanatos bazat pe fructe si legume, fibre, cereale.

In general dietele vegetariane vin in urma incercarii unor diete ovo-lacto-vegetariene cu care te-ai acomodat. Sistemului digestiv ii ia o perioada sa se adapteze si e bine sa nu faci trecerea brusc sau pentru o perioada scurta de timp.

Cele mai multe persoane care au ales o dieta vegana au transformat-o intr-un stil de alimentatie pe viata sau cel putin mai multe luni.

Combinatii
Din alimentatia vegana nu lipsesc legumele si fructele, orezul, cartofi, cerealele, spanacul, nucile si alunele, branza tofu sau soia. Salatele vegane sunt un adevarat prilej de joaca: amesteci ananas, kiwi, alune caju, castraveti si branza tofu pentru o cina usoara, sau globulete de soia cu orez cu alune si spanac pentru un pranz hranitor. Astea sunt doar niste exemple.

Iata un plan saptamanal care, chiar daca nu va fi urmat cu strictete, poate oferi idei. si garanteaza pierderea in greutate, bineinteles, ca orice dieta, care functioneaza mult mai bine insotita de miscare. Joggingul in aer liber suna bine in aceasta perioada.

Se recomanda pentru o detoxifiere si mai buna o cana de apa calduta cu lamaie dimineata pe stomacul gol.

Sugestie de dieta saptamanala:

Luni
Mic dejun: o jumatate de cana de musli, lapte de soia, o manuta de seminte, un kiwi, un mar

Pranz: jumatate de cana de masline, o salata de verdeturi, sfecla rosie gatita, o manuta de nuci, 30g de branza tofu

Gustare: 10 migdale, 2 caise

Cina: tofu prajita, mazare, o cana de broccoli, un morcov

Marti
Mic dejun: 120 g de fasole, 2 felii de paine prajita din tarate, o cana de spanac, o rosie

Pranz: o supa de rosii, un mar

Gustare: un fruct

Cina: falafel cu hummus, 150 de g de salata de fructe, branza tofu

Miercuri
Mic dejun: briosa din grau integral, o rusie, nectarine, papaya,

Pranz: o ceasca de ciuperci, germeni de soia, paine cu seminte, avocado, capere, morcov gratinat, humus

Gustare: 1 biscuit din grau integral si o cafea cu lapte de soia

Cina: lasagna vegetariana preparata cu paste integrala, salata de verdeturi, un mar

Joi
Mic-dejun

Mic dejun: cereleale integrale cu lapte de soia, un kiwi, cateva capsune

Pranz: tortellini cu spanac si sos de rosii, o cana de orez integral

Gustare: un rand de ciocolata neagra, un mar

Cina: cativa cartofi fierti, salata de verdeturi cu dressing din ulei de masline, ceapa, chilli, usturoi si rosii, branza tofu

Vineri
Mic dejun: ceai negru cu biscuiti de ovaz, o banana, cateva capsune

Pranz: salata cu paste, morcovi, arahide, varza, masline si dressing din suc de lamaie verde

Gustare: ciocolata neagra, ceai de menta

Cina: burger din tofu (reteta se gaseste pe internet), porumb si broccoli

Sambata si duminica: combina tu cum vrei in stilul de mai sus. Va trebui sa faci drumuri dese in piata si merita incercate si magazinele bio.

sursa:femina.ro
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

tofu branza cana cina dejun pranz soia gustare salata dieta lapte pentru
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Radio.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1140 (s) | 35 queries | Mysql time :0.019000 (s)