News Flash:

Descopera cele mai bogate alimente in Omega-3

5 Februarie 2013
942 Vizualizari | 0 Comentarii
Descopera cele mai bogate alimente in Omega 3Descopera cele mai bogate alimente in Omega 3
Preocuparea pentru un stil de viata sanatos si o alimentatie corecta, care sa ii asigure in mod natural organismului toate nutrimentele de care are nevoie nu mai reprezinta un moft sau un trend pentru femei, ci a devenit in ultimul timp un stil de viata in adevaratul cuvantului. Motivatia acestei transformari este sustinuta de constientizarea faptului ca "esti ceea ce mananci".

Iar daca vitaminele si mineralele sunt elemente nutritionale mult mai simplu de consumat, deoarece se gasesc in majoritatea alimentelor din frigiderul nostru, in jurul acizilor grasi Omega-3 pluteste un voal de confuzie, nu din cauza pretului alimentelor in care se regasesc, ci din lipsa informarii asupra acestui subiect.

Afla cat de importanti sunt acizii grasi Omega-3 pentru sanatatea si bunastarea organismului tau si in ce alimente ii poti gasi!

Ce proprietati au acizii grasi Omega-3?
Incadrate in categoria grasimilor polinesaturate, aceste substante nutritive au calitati terapeutice si nutritionale insemnate, motiv pentru care poarta si atributul de "acizi esentiali". Acest calificativ le este atribuit si din cauza faptului ca organismul uman nu produce acest tip de substante, iar acizii grasi Omega-3 trebuie preluati constant din alimentatie, astfel incat functiile pe care le regleaza si le favorizeaza in organism sa fie  in permanenta active.

Concret, acizii grasi Omega-3 scad riscul bolilor de inima, reduc nivelul colesterolului "negativ", sunt o bariera impotriva procesului inflamatoriu, sunt adjuvanti in bolile cronice precum diabetul, contribuie la regenerarea si protectia celulara, stimuleaza activitatea cerebrala si incetinesc degradarea functiilor creierului, motivul principal pentru aparitia afectiunilor precum Alzheimer. De asemenea, consumand constant alimente bogate in acizi grasi Omega-3 le asiguri parului si unghiilor stralucire si vitalitate si te protejezi de starile de depresie sau astenie.

Este important sa stii si ca acizii grasi omega 3 pot fi preluati din numeroase alimente, nu doar din peste. Iata lista acestora:

Verdeturi
Alaturi de complexul de vitamine si minerale pe care il adapostesc, spanacul, salata, broccoli si varza de Bruxelles sunt si depozite vii de acizi esentiali. Ai grija sa nu iti lipseasca din alimentatie aceste verdeturi, deoarece asigura detoxifierea organismului, previn avitaminozele si instalarea starilor de moleseala si oboseala cronica. Pentru rezultate crescute combina salatele din verdeturi cu peste - sursa recunoscuta de acizi grasi esentiali.

Fasole, soia si mazare
Usor de pregatit si la un pret accesibil, acestea se numara printre cele mai importante alimente care iti ofera cantitati importante de acizi grasi Omega-3. Conform cercetarilor realizate de catre nutritionisti, o portie de fasole, mazare sau soia (precum si derivatele acestora) iti asigura aproximativ 1 gram din aceste nutrimente. In plus, boabele sunt si surse bogate de fier, potasiu, magneziu si acid folic.

Produse din lapte imbogatite cu acizi grasi Omega-3
Evolutia industriei alimentare a facut posibila imbogatirea produselor lactate cu acizi grasi esentiali, chiar daca in mod natural acestia nu fac parte din compozitia laptelui. Nu te feri de astfel de produse atunci cand le gasesti pe rafturile supermarketurilor, deoarece sunt sanatoase si au o valoare nutritionala importanta. Include zilnic produsele lactate imbogatite cu Omega-3 in alimentatia copiilor tai, deoarece studiile medicale au demonstrat ca acesti acizi au un impact considerabil asupra dezvoltarii creierului si a functiilor acestuia.

Alge
Daca urmezi un regim vegetarian sau vegan, este absolut necesar sa consumi constant alge, deoarece acizii grasi Omega-3 specifici pestelui oceanic se regasesc si in algele marine. Pe langa dozele importante de acizi grasi, algele marine contin si cantitati semnificative de calciu si fier, chiar mai mult decat inmagazineaza laptele si carnea de vita.

Nuci si fistic
Imbogateste valoarea nutritionala a mic-dejunului adaugand cateva bucati de miez de nuca si cateva grame de fistic. Aceste seminte contin din abundenta acid alpha-linolenic, unul dintre cei trei acizi grasi esentiali, regasit mai ales in alimentele de origine vegetala. In cazul in care ai exclus din alimentatia ta uleiurile, consumul de nuci si migdale iti va asigura aportul necesar de grasimi nesaturate.

Peste
Somonul, sardinele, tonul, heringul si scoicile sunt binecunoscute pentru depozitele generoase de acizi grasi Omega-3 pe care le inglobeaza. In compozitia acestora se regasesc in proportii dominante acizii EPA (eicosapentaenoic acid) si DHA (docosahexaenoic acid), considerati esentiali pentru sanatatea inimii si pentru prevenirea aparitiei cheagurilor de sange.

Acizii grasi Omega-3 sunt in primul rand medicament natural pentru sanatatea inimii tale: previn formarea colesterolului negativ, ingrosarea arterelor, aparitia cheagurilor de sange precum si a batailor neregulate ale inimii. Mai mult decat atat, sunt un izvor de tinerete si frumusete pentru organismul tau. Obisnuieste-te sa incluzi alimentele bogate in Omega-3 in alimentatia ta si sa lasi deoparte alimentele nocive, scaldate in grasimi saturate.

sursa:divahair.ro
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

grasi omega acizi pentru sunt acizii esentiali quot deoarece aceste acid
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Radio.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1032 (s) | 35 queries | Mysql time :0.017972 (s)