News Flash:

De ce sa practicam Pilates

11 Iunie 2013
641 Vizualizari | 0 Comentarii
De ce sa practicam Pilates
1. Pilates-ul este adaptabil la orice nivel de fitness si nevoi de antrenament
Oricine poate face Pilates! Asta e frumusetea lui. De la adolescenti pana la seniori, femei si barbati, proaspete mamici si atleti, dansatori profesionisti sau persoane aflate in recuperare medicala, Pilates-ul are exercitii ce pot fi adaptate astfel incat sa corespunda nevoilor fiecareia dintre aceste categorii, pana la nivelul fiecarui individ. Principiile de miscare ale Pilates-ului se aplica tuturor: construirea unui centru puternic, focus pe postura si aliniament corect, o abordare ce integreaza corpul & mintea – facandu-l un antrenament accesibil tuturor.

Diversitatea exercitiilor si a modificarilor ii ofera o mare flexibilitate de adaptare la nevoile fiecarui practicant.  

2. Pilates-ul inseamna fitness pentru intregul corp
Spre deosebire de alte tipuri de antrenament, Pilates-ul nu se concentreaza doar pe anumite parti ale corpului – de obicei superficiale dar intens vizate de mass-media, neglijandu-le pe celelalte mai putin sexy sau vizibile, ci trateaza corpul ca pe un tot integrat.

Desi fiecare antrenament vizeaza construirea unui centru puternic, rezultatele includ cresterea puterii, o dezvoltare musculara echilibrata, cresterea flexibilitatii si a mobilitatii articulatiilor. Combinarea elementelor de miscare cu tehnica de respiratie si concentrarea mentala au ca rezultanta un fitness complex, greu de obtinut in alte conditii. Este exact unul dintre motivele pentru care atletii de performanta gasesc in Pilates o fundatie solida pentru antrenamente, indiferent de sportul practicat de ei.  

3. Creaza putere fara masa musculara in exces
In Pilates discutam despre muschi alungiti si supli, care sa-si faca bine treaba in functie de nevoile vietii reale.  Vorbim despre un corp tonifiat, plin de fermitate, dar in acelasi timp suplu si intins. Acestea sunt in fapt si primele beneficii fizice vizibile - un abdomen mai plat, postura mai corecta, muschi fermi, care sa nu atarne. Pilates-ul inseamna un corp puternic, cu forme frumoase si sanatos, dar fara muschi construiti doar pentru spectacol!

Una dintre modalitatile prin care Pilates-ul creaza muschi fermi si alungiti este utilizarea frecventa a contractiilor musculare excentrice.
 
4. Dezvolta un centru al corpului puternic in profunzime
Muschii care formeaza zona centrala sau „centrul puterii” sunt muschii profunzi ai abdomenului, ai spatelui si ai planseului pelvian, pe care ne bazam sa sustina un spate puternic si suplu, o postura buna si modele de miscare sanatoase. Cand acest centru este puternic, avem o baza solida pentru intregul corp. Ca urmare, gatul si umerii se pot relaxa iar membrele si articulatiile isi pot face treaba. Nu in ultimul rand, un avantaj suplimentar e faptul ca antrenarea acestui centru are ca efect si aplatizarea abdomenului.

5. Creste flexibilitatea
O viata normala in care sa te poti incheia la sireturi fara „sageti” in coapsele posterioare si fara sa te simti prea des ca o „scandurica” nu trebuie sa fie un lux. Avem nevoie de putere, dar la fel de mult ne trebuie si un grad rezonabil de flexibilitate. Pilates-ul include o varietate de exercitii prin care muschii se alungesc si se intind in mod gradual si sigur, alaturi de cresterea mobilitatii articulare, desi nu trebuie sa va asteptati chiar la „incovrigarile” de tip yoga.

6. Imbunatateste postura
O postura corecta reflecta un aliniament bun, sprijinit de un centru puternic, si este acea pozitie din care te poti misca liber, fara tensiuni inutile. Incepand cu elementele de miscare fundamentale si avansand prin repertoriile de lucru la saltea si cu aparate, Pilates-ul antreneaza corpul sa se exprime intr-un mix de putere si armonie.
 
7. Imbunatateste viata sexuala
O grupa de muschi cheie in practicarea Pilates-ului sunt muchii planseului pelvian, pe care ni-i putem imagina ca o retea de muschi, tendoane si ligamente asemanatoare unui hamac, aflat in partea de jos a bazinului. Acesti muschi sunt fundatia centrului corpului, ajutand la stabilizarea pelvisului si la sustinerea organelor din cavitatea abdominala inferioara, cum ar fi vezica urinara sau uterul.

Aceiasi muschi ne influenteaza major si viata sexuala. Din pacate, cei mai multi dintre noi habar nu avem ce-i cu ei, pe unde sunt, cum ii activam si la ce ne-ar folosi. Pilates-ul ne ajuta sa-i constientizam si sa-i utilizam pentru propria noastra placere.

Nu in ultimul rand, daca vreti miscare de calitate in dormitor, vorbim despre actiunea combinata a pelvisului, a muschilor soldului, ai fundului, ai abdomenului si spatelui – pe scurt despre tot ce implica conceptul de „centru al puterii”, definitoriu pentru Pilates.

8. Ajuta la pierderea in greutate
Practicat cu regularitate, Pilates-ul va va schimba corpul.

Oamenii se indreapta spre Pilates pentru a avea acel "corp de Pilates", cu muschi tonifiati, fermi dar netezi si alungiti, postura de balerina si mai putine kilograme. Respiratia impusa de exercitiile de Pilates accelereaza metabolismul, regenerarea celulelor si circulatia sanguina, toate conducand la pierderea in greutate.
Un tonus muscular bun si o musculatura dezvoltata echilibrat vor sprijini o postura frumoasa si va vor invata sa va miscati cu usurinta si gratie, facandu-va sa aratati si sa va simtiti foarte fit.  

Mai mult decat atat, cresterea stimei de sine dupa inceperea antrenamentului (cel mai greu lucru!) si obtinerea primelor rezultate ar trebui sa antreneze si modificari ale stilului de viata pe toate planurile, in directii mai sanatoase si pe termen lung.

Pentru o pierdere rapida in greutate se recomanda antrenamentul aerobic impreuna cu componenta de tonifiere din Pilates.  

9. Dezvolta constientizarea corpului si legatura corp – minte
Joseph Pilates era extrem de ferm in legatura cu faptul ca Pilates-ul sau „Contrologia”, dupa cum isi denumise el metoda, era despre „completa coordonare a corpului, mintii si spirtului”. Una din explicatiile succesului acestei metode este practicarea fiecarei miscari cu atentie si concentrare. Cand corpul si mintea se contopesc,  rezultatele fiecarui exercitiu vor fi cat mai aproape de beneficiul maxim intentionat. Cele 6 principii ale Pilates-ului – centrare, concentrare, control, precizie, respiratie si curgere – sunt concepte cheie utilizate pentru a integra corpul si mintea.  

Asadar, daca nu practicati inca Pilates, sper ca ati gasit macar 2-3 motive pentru care sa-l incercati in viitorul apropiat. De preferinta cu un instructor specializat in Pilates, caci aerobicul lent nu inseamna totusi Pilates!

Iar daca il practicati deja, va urez sa adunati pe lista proprie de beneficii cat mai multe dintre zecile pe care le poate oferi!

10. Sporeste nivelul de energie
Desi poate parea paradoxal, cu cat exersezi mai mult cu atat te simti mai plin de energie si ai vrea sa mai continui. Pilates-ul antreneaza respiratia si pune circulatia in miscare, stimuleaza coloana vertebrala si muschii si inunda corpul cu o energie pozitiva rezultata in urma antrenarii intregului corp.  

Potrivit desprespa.ro

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

pilates pentru nbsp muschi bdquo centru corp corpul postura puternic rdquo
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Radio.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1768 (s) | 35 queries | Mysql time :0.073920 (s)