News Flash:

Daca e toamna, sa dam startul pentru intarirea imunitatii! Cum ne pregatim pentru sezonul rece

28 Septembrie 2018
309 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6540 RON (0.0000)
USD: 4.1197 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Cand faceti plimbari in natura trebuie sa va imbracati gros in stil ceapa

In cele ce urmeaza va prezentam cateva sfaturi simple cu efect sporit care ne ajuta sa ne crestem imunitatea astfel incat sa trecem mai bine de sezonul rece. Asadar, daca vreti sa faceti fata cu brio virozelor de sezon sau racelilor trebuie sa tineti cont de urmatoarele sfaturi:

1. Deliciul imunitatii: vitamina C

Cand se-apropie sezonul rece, o vitamina, in mod special, este pe buzele tuturor: vitamina C. Cum tuseste sau stranuta cineva, absolut toata lumea ii recomanda aceasta vitamina. Mai ales in sezonul umed, administrarea unei cantitati mai mari de vitamina C este absolut necesara. Si trebuie reactionat inca de la primul stranut: beti, de pilda, 1 l de apa fierbinte, cu zeama unei jumatati de lamai. Celulele noastre imunitare au nevoie de un impuls, pentru a putea deveni active impotriva virusurilor si bacteriilor. Este important sa luati vitamina C chiar de dimineata, in afara faptului ca va protejeaza de infectii, ca va intareste impotriva stresului, opreste sangerarile gingiilor si "pune in miscare" hormonii fericirii.

Pentru a ajunge cat mai repede in organism, vitamina C are nevoie de o sursa lichida. Beti 1/2 l de ceai de macese sau sirop de catina, amestecat cu apa. Beti incet, lasati sa actioneze fiecare inghititura. In lunile racoroase, mancati zilnic doua portocale sau alte citrice, mandarine, lamai si grapefruit-uri. Cei ce nu suporta portocalele, din cauza ca le provoaca arsuri la stomac, pot opta pentru o alternativa, caci vitamina C se gaseste si in patrunjelul verde, in kiwi, in varza alba sau rosie. Si pentru ca vitamina C este consumata si descompusa rapid in organism, trebuie "administrata" de mai multe ori pe zi. Nu va fie teama: prea multa vitamina C nu strica! Se descompune, dezinfectand si vezica si caile urinare. Doar cei cu tendinta spre calculi renali sau arsuri la stomac trebuie sa fie precauti!

Atotputernicele muraturi

Mestecati zilnic 3 furculite cu varf de varza murata. La fel ca iaurtul, varza acra are un efect pozitiv. Stimuleaza formarea bacteriilor intestinale bune, intarind, astfel, imunitatea. Contin, de asemenea, o cantitate mare de vitamina C si ne fortifica, in sezonul rece, mai ales cand nu prea exista legume proaspete. Cea mai sanatoasa este varza murata cruda, iar cei ce o prefera gatita, n-ar trebui s-o fiarba mai mult de 25 de minute.

Reteta: O mancare speciala, consumata din cand in cand, pentru intarirea rezistentei la boli, se prepara din: 1 castravete murat (in saramura), 3 furculite de varza acra si 1/4 l de suc de sfecla rosie. Acest amestec de legume fermentate (cu acid lactic) reprezinta un "super-combustibil" pentru celulele imunitare, deoarece organismul nostru asimileaza mai multa vitamina C, gratie sfeclei rosii.

Minerale de folos

Si zincul ridica imunitatea. Datorita lui, putem scapa de racelile sacaietoare. Zinc contin fulgii de ovaz, curmalele, branzeturile, mazarea, lintea, dar si carnea de pui, de rata si de miel. Iar deliciosul calcan ofera organismului nu doar zinc, ci si seleniu, pentru a rezista mai bine la boli. La fel si carnea slaba de vita sau fasolea alba. Bune furnizoare de seleniu sunt, de asemenea, portocalele, boabele de soia, laptele integral si pestele, mai ales pastravul, tonul si bibanul.

Evitati alimente precum carnea in saramura si afumaturile, dar si alcoolul si tutunul, care slabesc imunitatea.

2. Imunitatea, la baia cu aburi

Sauna intareste imunitatea si contribuie la combaterea racelilor in sezonul rece, intensificand, pare-se, de 7 ori, irigatia sangvina. Prin transpiratie, se elimina toxinele si se calmeaza sistemul nervos. Fiecare sedinta la sauna este un excelent antrenament pentru vasele de sange. Mergeti o data pe saptamana la sauna si transpirati serios, dar nu uitati sa beti, dupa aceea, 1-2 l de apa minerala sau de ceai de plante.

Sunt unii care incearca sa uite de frigul de-afara si se "incarca" mai intai cu "soare" la solariu si pe urma, cu caldura, la sauna. Dar n-o faceti mai des decat de doua ori pe saptamana, cate 20 de minute, si neaparat in ordinea aceasta: solariu si apoi sauna, pentru ca invers, riscati sa va ardeti, fiindca pielea, puternic irigata cu sange, este foarte sensibila la lumina.

Sfantul somn

O atitudine pozitiva fata de viata, rasul si somnul odihnitor sporesc puterile imunitare existente in organism. Daca vreti sa va protejati de raceli, trebuie sa acordati o atentie deosebita somnului: sa fie linistit, suficient, profund si sa dureze cel putin 7-8 ore pe noapte. In timp ce dormim, sistemul nostru imunitar are conditii optime de activare. De aceea, poate combate in liniste toti virusii si toate bacteriile cu care ne confruntam pe parcursul zilei.

3. Cum blocam frigul

Daca faceti plimbari in natura, in zilele friguroase, trebuie sa va imbracati gros, si anume, "stil ceapa", in mai multe "straturi". Direct pe piele, lenjerie de corp permeabila la transpiratie, deasupra bumbac sau lana, care sa absoarba umezeala, iar peste ele, o jacheta care sa va apere de vant si umezeala. "Impachetati" astfel, nu riscati sa raciti, chiar daca stati afara.

Stiati ca picioarele reci, mainile reci si capul rece pot fi cauza durerilor de gat? Organismul vrea sa compenseze pierderea de caldura si "trimite" sangele in zonele reci. Sangele respectiv devine deficitar pentru alimentarea mucoaselor bucale. Ceea ce este exact pe placul virusurilor si bacteriilor. Urmarea: gatul incepe sa doara.

Caldura din interior: hreanul

Daca vi se face, vreodata, frig, si va temeti ca ati contractat o raceala, trebuie sa actionati rapid. Alimentele corespunzatoare va pot ajuta sa le veniti de hac virusurilor gripale. Cand e frig afara, avem nevoie de o cantitate mai mare de vitamina E, pentru a ne mentine sanatosi. Consumati, in afara de orez, si alte alimente care o contin, de pilda, nuci, paine integrala si produse lactate. Si neaparat hrean, care combate virusurile gripale si omoara bacteriile din caile respiratorii. Mancati o perioada de timp cate 50 g de hrean pe zi, care contine fier, seleniu, cupru, magneziu si potasiu in cantitati mari. Dar are si enorm de multa vitamina C si acid folic. Puterile vindecatoare ale hreanului se gasesc, de fapt, in substantele sale active principale, anume - rafanol, glucorafain si glucosid, care actioneaza antibacterian si distrug ciupercile. Consumati hrean proaspat ras in supe sau presarat pe paine integrala unsa cu un strat subtire de unt. Hreanul trebuie, insa, foarte bine mestecat.

Alimente "fierbinti"

Printre alimentele care ne incalzesc si ne protejeaza de frig se numara mirodeniile, precum usturoiul, chimenul, mararul, ghimbirul, maghiranul si coriandrul, dar si legume ca hreanul, prazul si ceapa. Un aliment cu randament deosebit in zilele friguroase, care ne alimenteaza din interior cu caldura si energie este orezul nedecorticat. Substantele sale active revitalizeaza, toamna si iarna, mai ales plamanii si intestinul gros, care pierd multa energie pe frig.

Supa de pui

Supa de gaina este considerata de secole un remediu excelent impotriva racelilor. Carnea de pui contine cantitati mari de zinc, usor de asimilat. Acest microelement intareste, dupa cum se stie, imunitatea. In plus, carnea de pui contine niazina, care ne ajuta sa ne refacem repede fortele. Mancati cat mai des supa de gaina in perioada rece si va veti simti refacuti, cat ati clipi.

Cum scapati rapid de bacterii

- Diluati suc de coacaze rosii sau negre, cu putina apa calda, si faceti intens gargara. Acidul salicilic si taninul pe care le contin omoara bacteriile si virusurile din zona gatului (faringelui).

- Daca aveti musafiri raciti, ar fi bine sa aprindeti boabe de tamaie. Fumul elibereaza aerul de virusurile gripale. Si portocalele "impanate" cu cuisoare asigura un aer sanatos.

- Daca va simtiti atinsi de virusurile gripale, va puteti vindeca repede cu o cura de transpiratie. Faceti seara o baie fierbinte la picioare, mancati o farfurie de supa cu usturoi si ardei iute si bagati-va imediat in pat (sau beti doua cesti cu ceai de tei).

- Pentru spalatul pe dinti, ar trebui sa schimbati zilnic paharul sau sa spalati bine paharul folosit, cu apa foarte fierbinte. In paharul obisnuit, ud, propriile dvs. virusuri pot supravietui zile in sir.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

sfaturi imunitate vitamina c muraturi minerale
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Radio.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1232 (s) | 35 queries | Mysql time :0.022346 (s)