News Flash:

Cum sa ai un organism puternic si un corp de invidiat, consumand FIBRE

17 Octombrie 2013
723 Vizualizari | 0 Comentarii
Cum sa ai un organism puternic si un corp de invidiat consumand FIBRE
Daca va plac preparatele din fasole sau mazare, iata un motiv in plus sa le gatiti mai des: fibrele. Aceste „ingrediente” magice ne ajuta sa avem o digestie sanatoasa si un organism mai puternic.

Fibrele alimentare le gasim, in special, in leguminoase, dar si in fructe sau cereale. Acestea au un mare beneficiu: organismul nu le digera si nu le absoarbe, asa cum se intampla, spre exemplu, cu grasimile, proteinele sau glucidele. Ele ajung in stomac si ajuta la digestie. Consumul zilnic recomandat de fibre este de 35 de grame. In realitate, o dieta normala ofera doar 12 grame de fibre.

Ajuta in regimul de slabire
Pentru ca se umfla in intestine, fibrele creeaza repede senzatia de satietate. Foamea dispare si, totodata, si nevoia de a „ciuguli” intre mese. De aceea, fibrele sunt un aliat de nadejde in regimurile alimentare. Mai mult, consumul caloric este minimal si ajuta si la detoxifierea organismului.

Scad colesterolul
Fibrele din cereale sau leguminoase ajuta la scaderea colesterolului prin influentarea absorbtiei lui din alimente, la nivelul intestinului subtire. Fibrele inhiba absorbtia unor grasimi, fiind utile in regimul persoanelor cu boli cardiace sau hipertensive.

Sunt utile in diabetul zaharat
Fibrele alimentare influenteaza absorbtia atat a grasimilor, cat si a glucozei in intestin. Cercetatorii spun ca fibrele alimentare ar fi utile si in preventia diabetului zaharat de tip II. Fibrele insolubile reduc raspunsul glicemic, reduc nivelul de insulina si diminueaza apetitul, lucru ce ar putea controla si obezitatea.

Previn afectiunile colonului
Datorita umflarii fibrelor in intestine si a reglarii digestiei, o dieta bazata pe legume si fructe poate preveni afectiunile colonului. Mai mult, unele probleme ale tractului digestiv pot fi evitate, oprite sau chiar anulate doar prin urmarea dietei pe baza de fibre. Aceasta ajuta la prevenirea constipatiei sau a hemoroizilor.

Previn afectiunile inimii
Fibrele din cereale sunt considerate a fi cele mai eficiente pentru a preveni bolile cardiovasculare. Cercetatorii au subliniat importanta pe care o are dieta bogata in fibre, in special micul dejun bazat pe cereale, in reducerea afectiunilor coronariene.

Leguminoasele, aliatul digestiei

Fasolea verde previne constipatia
Fasolea contine fibra solubila si insolubila. Prima ajuta la digestie si previne constipatia, iar cealalta reduce nivelul grasimilor din sange. Fasolea este o sursa de vitamina B, potasiu, seleniu, magneziu si chiar calciu. Are foarte putine grasimi si aproape deloc colesterol. Aceasta este cunoscuta si sub denumirea de „mancator de zahar” pentru ca fibrele vegetale impiedica absorbtia zaharurilor si reduc secretia de insulina. Consumul zilnic de fasole verde poate ajuta la scaderea valorii colesterolului cu pana la 20%.

Lintea arde grasimile
Lintea e foarte bogata in molibden, un metal care face parte din structura unor enzime folositoare organismului. Acesta arde grasimile sanguine, ajuta la formarea hemoglobinei sau imbunatateste metabolismul celular. Lintea este recomandata mamelor care alapteaza, sporeste nivelul de energie al organismului si creste rezistenta la efort. Nu exista contraindicatii pentru linte, insa este indicat ca dieta sa nu se bazeze excesiv pe consumul acestei legume, pentru a nu solicita aparatul digestiv.

Mazarea, izvor de vitamine
Nu mai putin de sase vitamine (anume C, B1, A, B2, B3, B6) si sapte minerale intra in compozitia unui bob de mazare. Pe langa acestea, mazarea mai este compusa si din acid folic, fibre si proteine. Mazarea ajuta la protejarea sistemului osos, a inimii si a vaselor sanguine. Mai mult, mazarea ajuta la stabilizarea nivelului de zahar din sange. Daca va simtiti obositi sau lipsiti de energie, o portie de mazare va repune pe picioare, garantat, gratie nutrientilor care produc energie.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

ajuta fibrele fibre pentru alimentare cereale consumul dieta mazarea
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Radio.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1297 (s) | 24 queries | Mysql time :0.066462 (s)