News Flash:

Cum mananci, asa traiesti! Care sunt cele 11 reguli de aur ale alimentatiei pentru un organism sanatos

15 Martie 2019
441 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7619 RON (+4.7619)
USD: 4.2322 RON (+4.2322)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Hrana pe care o consumam devine o parte din organism

Ritmul alert de viata pe care il au majoritate oamenilor in zilele ii impiedica se se alimenteze sanatos. Fie ca esti suprasolicitat la serviciu si nu reusesti sa i-ai masa la ora potrivita, fie ca ajungi tarziu acasa, fie ca esti sedus de reclamele "apetisante" a tot felul de alimente nesanatoare, toate acestea contribuie direct la o alimentatie nesanatoasa si la distrugerea propriului organism. Daca iti doresti sa faci o schimbare in viata ta si sa-i oferi un restart organismului, iti sugeram sa memorizezi bine regulile enumerate mai jos si sa constientizezi ca de fapt cum mancam, asa traim.

1. Mananca pentru a trai, nu trai pentru a manca

Alimentatia trebuie sa fie sanatoasa, deoarece ea trebuie sa ajute si sa mentina functionalitatea organismului, nu sa-l suprasolicite si sa-l otraveasca.

2. Foamea e adevarata, iar pofta e falsa

Pofta este un fenomen psihologic, in timp ce foamea este un fenomen digestiv. Prin foame organismul ne informeaza ca are nevoie de hrana, in timp ce pofta nu este dictata de necesitatile noastre fiziologice, ci mai degraba de instabilitatea emotionala.

3. Cum bei, asa traiesti

Organismul uman este in mare parte alcatuit din apa, care este sucul vietii. Plantele care nu au parte de suficienta apa se usuca in scurt timp, ceva similar se intampla si cu organismul nostru. De aceea este atat de important sa consumam suficienta apa, care pentru clima noastra ar insemna 2-3 litri de apa pe timp de vara si 1,5-2 litri pe timp de iarna.

4. Bea mancarea solida si mananca mancarea lichida

Saliva este o substanta biochimica activa ce are un rol extrem de important in procesul de digestie. In particular asta inseamna ca mancarea solida trebuie mestecata mult timp, pana cand capata o stare aproape lichida datorita contactului sau cu saliva. In acelasi timp mancarea lichida (lapte, ciorba, suc natural etc.) nu trebuie inghitita deodata, ci trebuie tinuta un pic in contact cu saliva inainte de asta.

5. Savurati cu stomacul gol

Nu mancati repede si nu mancati mult, chiar daca aveti in fata ceva foarte gustos. Mancarea trebuie sa stea in gura atata timp cat i se simte gustul. Aceasta tehnica ne poate tine satui chiar daca mancam mult mai putin decat ne-am obisnuit, intrucat creierul ne da senzatia de sat datorita excitarii receptorilor gustativi, iar nu datorita umplerii stomacului.

6. Nu alergati dupa doi iepuri o data

Daca v-ati asezat la masa, lasati toate celelalte activitati. Daca intre timp cititi, conversati cu cineva sau priviti televizorul, creierul nu-si poate concentra atentia asupra procesului digestiv, care este primordial. Drept urmare va este mai greu sa va saturati de mancare, iar digestia se petrece intr-un mod ineficient si chiar daunator pentru sanatate.

7. Dimineata incepe de cu seara

Ultima masa trebuie sa aiba loc cu cel putin 4 ore inainte de somn, termenul ideal fiind de 7 ore. Aceste cifre sunt dictate de timpul in care organismul poate prelucra mancarea: 4 ore pentru legume si fructe, 7 ore pentru carne. In timpul somnului incetinesc toate procesele din organism.

8. Nu va extenuati

Nu treceti brusc la diete foarte stricte, cel putin daca o faceti doar de dragul alimentatiei. Schimbarile radicale peste noapte pot provoca un soc organismului, ceea ce ar putea genera efecte exact inverse fata de ce va asteptati de fapt.

9. Curatenia este importanta nu doar la exterior

Noi acordam multa atentie curateniei corpului, precum si celei din casa sau de la locul de munca. Aceeasi atitudine trebuie adoptata si fata de interiorul organismului. Pentru a face o curatare speciala, practicati abtinerea totala de la mancare si bautura pentru 24-48 de ore cat de des puteti.

10. Esti ceea ce mananci

Organismul insuseste la propriu hrana pe care o consumam, adica hrana devine o parte din organism. Iar pentru a avea un organism sanatos, este important ca si produsele pe care le consumam sa fie proaspete, curate, pline de vitamine si energie. Uitati de toate produsele care doar conventional sunt numit "alimentare", adica tot felul de: chips-uri, crenvursti, ketchup-uri etc.

11. Nu combinati lucrurile incompatibile

Prelucrarea mancarii in organism are loc prin reactii biochimice acido-bazice. Daca in organism patrund concomitent produse ce declanseaza reactiile acide si cele ce declanseaza reactiile bazice, atunci are loc producerea unor saruri inutile, care complica mult procesul digestiv.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

alimente nesanatoare reguli
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Radio.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1090 (s) | 35 queries | Mysql time :0.020180 (s)