News Flash:

Ce trebuie sa mancam in drumetiile montane. Sfaturi care te ajuta sa nu-ti pui in pericol sanatatea

31 Iulie 2018
116 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6590 RON (-0.0017)
USD: 4.0854 RON (-0.0083)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Pe munte ai nevoie de alimente energizante care sa sustina efortul

Muntele este in egala masura fascinant si sever. Frumusetea lui nu este egalata decat de rigurozitatea pe care o impune celor ce-l iubesc. Una peste alta este esential sa stii ce trebuie sa mananci in drumetiile montane si care sunt alimentele ideale pentru a fi puse in rucsac.

Atunci cand iei mancare pentru drumetii pe munte trebuie sa tii cont de cateva elemente: perisabilitatea alimentelor, calitatea lor, necesarul de lichide. Mai mult, mancarea pe munte trebuie sa ne dea energie, sa fie usor digerabila, usor de preparat, sa fie cat mai usor de ambalat si transportat.

In functie de dificultatea traseului, necesarul de calorii variaza de la 2500 si 4500 de calorii ceea ce inseamna circa 800-900 de grame de alimente (cantitatea variaza in functie de aportul caloric al alimentelor), iar acest calcul sumar te poate ajuta sa stabilesti cantitatea de alimente necesara, in functie de durata deplasarilor pe munte. Un primus este o cale excelenta care te poate ajuta sa ai mancare buna si de calitate (piure de cartofi, fulgi de fasole, paste). Evita alimentele fara valoare calorica (supele in plic) si pe cele foarte dulci, sarate sau pline de aditivi.

Pe munte ai nevoie de alimente energizante, care sa sustina efortul, si de alimente bogate in proteine si carbohidrati pentru recuperare.

Binevenite sunt mierea, ciocolata, biscuiti, miezul de nuca, alunele, migdalele, arahidele, miezul de seminte de floarea soarelui, fructele uscate (caise, curmale, stafide, smochine). Adauga cascavalul uscat, carnea facuta bine la cuptor. Necesare si bune sunt fulgii de fasole si cartofi care se pot prepara rapid, laptele praf si amestecurile de cereale. Adauga ardei gras si gogosari (plini de vitamine si apa si rezistenti), banane, mere si morcovi. Paine (lipii), conservele de carne, peste sau pate de ficat, lapte, branza, oua (fierte tari). Mai poti lua cu tine pentru trasee lungi, mazare si chiar conserve de fasole si naut. Toate sunt usor de preparat si foarte hranitoare. Trebuie sa iei cu tinesare, zahar, ceai si cafea.

Nu uita de apa! Este obligatorie planificarea traseului pentru a stii care sunt punctele de alimentare cu apa potabila. Adauga in apa de baut menta verde, lamaie pentru a creste valoarea gustativa sau saruri de rehidratare, daca ai planificat un traseu dificil si este foarte cald afara.

Pe munte trebuie sa mananci la fiecare 4-5 ore de efort. Popasul nu trebuie sa aiba mai mult de o ora, pentru ca o sa-ti fie greu sa pornesti din nou. In aceasta ora sa fie neaparat incluse si 20 de minute pentru relaxare dupa masa.

Nu consuma alcool, nu tine cure de slabire cand mergi pe munte sau inainte sa mergi pe munte! Si, cel mai important lucru: pe munte nu se merge de unul singur, niciodata!

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

drumetii montane alimente munte energie mancare
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Radio.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1085 (s) | 35 queries | Mysql time :0.019727 (s)