News Flash:

Ce trebuie sa mananci pentru a fi sanatos si care sunt combinatiile otravitoare

28 August 2018
170 Vizualizari | 0 Comentarii
Indiferent ce mancam jumatate din farfurie trebuie sa fie legume si zarzavaturi

La tot pasul auzim expresii de genul "alimentatie sanatoasa" sau combinatii otravitoare de alimente incat nu mai stim ce sa credem. Si totusi trebuie sa avem grija ce mancam pentru a fi sanatos! Afla de la dr. Simona Tivadar, medic primar de diabet, nutritie si boli metabolice, ce trebuie sa mananci pentru a fi sanatos. Iata asadar ce ai de facut.

"Jumatate din orice farfurie trebuie sa fie legume si zarzavaturi. In acest fel am bifat capitolul fibre, vitamine hidrosolubile, cum e de exemplu vitamina C. Chiar si in legumele congelate, daca sunt congelate imediat ce sunt culese, nu se pierde toata vitamina C. Nici macar la fiert. Nevoia noastra de vitamina C e mica - 200 de miligrame pe zi. Tot ce e exces se elimina", a fost explicatia oferita de dr. Tivadar in cadrul unui seminar despre nutritia sanatoasa.

Adevarul despre combinatiile alimentare

"Am vazut cele mai absurde prostii. Nu exista nicio combinatie otravitoare. Singurul motiv pentru care nu mancam este pentru ca este depasita capacitatea noastra digestiva. Noi avem un anume bagaj enzimatic. Nu putem sa-l depasim fara sa ne simtim rau. Deci, motivul pentru care nu mancam la aceeasi masa si carne, si ou, si branza e ca aceste proteine vin intotdeauna insotite de lipide sau grasimi care, pe de o parte, cresc continutul caloric al mesei, si pe de alta, ele exista automat. Doar daca tu iti alegi branza degresata, pastrav care are 2% grasimi, albus de ou, atunci nu ai foarte multe grasimi", a mai spus medicul Simona Tivadar.

Iata ce recomanda medicul. "Daca ai mancat omleta cu sunca si cascaval trebuie sa te duci sa tragi 5 ore de fiare, sa te duci sa rupi partia sau in varful muntelui si acolo sa fie foarte frig. Pentru o duminica obisnuita mananci o omleta din 1 ou si 2 oua albusuri, daca vrei ceva mai dietetic sau din 2 oua cu o mare salata din ce-ti place tie, inclusiv muraturi si cu niste paine".

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

alimentatie sanatoasa combinatii otravitoare simona tivadar fibre
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Radio.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1112 (s) | 35 queries | Mysql time :0.020689 (s)