News Flash:

ATENTIE! Tu stiai ca vitaminele iti pot afecta sanatatea?

22 August 2013
840 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6599 RON (+0.0013)
USD: 4.1469 RON (+0.0127)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
ATENTIE Tu stiai ca vitaminele iti pot afecta sanatatea
Desi vitaminele si mineralele obtinute pe cale sintetica au dat rezultate bune, aceasta nu inseamna ca folosirea lor, in cantitati mari si in situatii nepotrivite, nu poate fi daunatoare pentru sanatate. Suplimentele de vitamine pot fi, de multe ori, inutile si chiar toxice pentru organism. Chiar daca analizele chimice arata aceeasi compozitie si structura, cele naturale sunt mai eficiente, deoarece, prin natura lor, sunt mult mai complexe.

Efectele toxice ale suplimentelor de vitamina A
Vitamina A ajuta la functionarea sistemului imunitar, mareste acuitatea vizuala si imbunatateste vederea, ajuta la mentinerea procesului de crestere si consolidare a oaselor, a starii de sanatate a dintilor, pielii si parului, mareste rezistenta organismului la infectiile respiratorii si scurteaza durata bolii. Dozele necesare pentru adulti sunt de 4.000-5.000 UI/zi (cu o crestere pentru gravide si femeile care alapteaza).

Dozele mari de vitamina A pot genera defecte congenitale la nou-nascuti, in special, daca sunt administrate in primele luni de sarcina. Cei care obisnuiesc sa ia doze mari de vitamina A, ca urmare a unor afectiuni dermatologice, se pot alege cu o hipervitaminoza cronica sau cu intoxicatii. Simptomele intoxicatiei cu vitamina A sunt de la cele mai simple – dureri de cap, oboseala, greata si varsaturi, la cele mai complexe – tulburari de vedere, ingrosarea pielii, osteoporoza.

Pana nu demult, era raspandita ideea ca vitamina A protejeaza impotriva cancerului de plamani. Studii recente efectuate pe loturi de zeci de fumatori din diferite tari nu au confirmat catusi de putin aceasta teorie.

Administrarea unei singure vitamine B este in dezavantajul celorlalte
Vitamina B1 ajuta la functionarea sistemului nervos si a inimii, stimuleaza cresterea si ajuta digestia. Desi cantitatile de vitamina B1 (tiamina) in exces sunt eliminate prin urina, la doze de peste 5-10 g zilnic s-au inregistrat palpitatii, edeme, reactii alergice si nervozitate. Doza zilnica de vitamina B1 necesara unui adult este de 1-1,5 mg, crescand pana la 1,6 mg la gravide si femei care alapteaza. Supradozele de vitamina B1 afecteaza glanda tiroida si secretia de insulina, generand deficit de vitamina B6 si pierderi ale celorlalte vitamine B.

Vitamina B2 stimuleaza cresterea si functia de reproducere, imbunatateste sanatatea pielii, parului si unghiilor, mareste acuitatea vizuala si inlatura oboseala ochilor. Dozele mari de vitamina B2 (riboflavina), in special daca nu exista suplimente de antioxidanti, pot genera sensibilitate la razele solare si simptome precum: mancarimi, senzatii de arsura, furnicaturi. Doza zilnica necesara pentru un adult este de 1,2-1,7 mg/zi.

Vitamina B6 reduce spasmele musculare nocturne, carceii, amorteala mainilor si anumite forme de nevrite ale extremitatilor. Are rol in prevenirea unor tulburari nervoase si functioneaza ca diuretic natural. Deoarece permite sintetizarea acizilor nucleici, contribuie la intarzierea procesului de imbatranire. Vitamina B6 este indispensabila pentru buna absorbtie a vitaminei B12 si pentru asimilarea magneziului. Pentru a preveni carenta altor vitamine, vitamina B6 (piridoxina) trebuie administrata in cantitati egale cu vitamina B1 si B2. Doza de vitamina B6 necesara pentru adulti este de 1,6-2 mg/zi, cu o crestere de pana la 2,2 mg in perioada sarcinii si de 2,1 mg in cea a alaptarii. Dozele mari, care depasesc 2-10 g, pot declansa tulburari neurologice.

Dozele mari de vitamina C genereaza calculi
Vitamina C contribuie la prevenirea unui mare numar de infectii virale si bacteriene, stimuland sistemul imunitar. Previne imbolnavirile de scorbut si ofera protectie impotriva agentilor cancerigeni. Ajuta la vindecarea ranilor si a arsurilor, accelereaza cicatrizarea postoperatorie.

Dozele mari de vitamina C genereaza aparitia calculilor de acid uric si oxalic. Administrarea de magneziu, vitamina B6 si cantitati suficiente de apa baute zilnic pot indeparta acest risc. Doza zilnica de vitamina C este de 60 mg, cu o crestere de pana la 70-95 mg/zi la gravide si femeile care alapteaza. Dozele mari de vitamina C pot determina modificari ale analizelor de laborator si deci erori de diagnostic. Vitamina C este insa contraindicata bolnavilor de cancer supusi chimioterapiei.

Vitamina D in exces genereaza hipercalcemie
Vitamina D contribuie la asimilarea si folosirea optima a calciului si a fosforului in organism, saruri minerale care sunt necesare pentru a avea oase si dinti sanatosi. impreuna cu vitaminele C si A, actioneaza preventiv in cazul racelilor. Intrucat vitamina D favorizeaza absorbtia calciului, excesul de vitamina poate genera cresterea cantitatii de calciu in sange. Doza necesara unui adult este de 200-400 UI. Suplimentele de vitamina D mai mari de 1.800 UI le pot genera copiilor hipervitaminoze D. Simptomele de toxicitate sunt setea neobisnuita, nevoia de a urina foarte des, greturi, varsaturi.

Diabeticii, hipertensivii si vitamina E
Vitamina E scade riscul ischemiilor cardiace si are efect hipotensiv. Preintampina formarea cheagurilor de sange si ajuta la dizolvarea lor. Mareste rezistenta organismului, furnizand cantitati sporite de oxigen. Atenueaza starile de oboseala si accelereaza vindecarea arsurilor. Suplimentele de vitamina E pot determina cresterea tensiunii arteriale la hipertensivi. Hipertensivii, diabeticii si cei care sufera de hiperfunctie tiroidiana trebuie sa manifeste prudenta in utilizarea vitaminei E, marind treptat dozele. Doza zilnica necesara unui adult este de 8-10 UI/zi, din care 70 la suta este eliminata prin fecale.

Vitamina K in exces genereaza anemie
Vitamina K este cea care contribuie la coagularea rapida a sangelui, actionand preventiv asupra sangerarilor si hemoragiilor interne. Dozele mari de vitamina K risca sa fie acumulate in organism, generand distrugerea globulelor rosii, avand drept consecinta anemia.

Sursa: efemina.ro
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

vitamina mari pentru dozele sunt ajuta doza necesara adult cantitati
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Radio.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1400 (s) | 24 queries | Mysql time :0.077380 (s)