News Flash:

ATENTIE, soferi! Apar NOI REGULI la ITP

31 Ianuarie 2017
1346 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7569 RON (0.0000)
USD: 4.1883 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Conform unui proiect de lege publicat pe site-ul ministerului Transporturilor, apar noi reguli privind Inspectia Tehnica Periodica a masinilor. Regulile au fost modificate la cerinta Comisiei Europene, cu impact atat asupra soferilor, cat si asupra inspectorilor tehnici.
Autoritatile le-au pus gand rau posesorilor de rable, astfel ca masinile vor trece de inspectia tehnica doar daca au cel mult defecte minore se arata intr-un proiect de act normativ aflat in dezbaterele la minister.
Autoturismele cu defecte majore vor fi respinse la ITP, iar soferii vor fi obligati sa le repare in 30 de zile.
Una dintre regulile care va fi schimbata este aceea ca obligatia de a se supune primei inspectii tehnice periodice la un an, daca masina a fost noua la data primei inmatriculari in Romania, va fi aplicata doar autovehiculelor destinate transportului de persoane care au, in afara locului conducatorului, mai mult de 8 locuri pe scaune si autovehiculelor utilizate pentru transportul de persoane in regim de taxi si in regim de inchiriere, nu si celor folosite la invatarea conducerii auto, ca in prezent.
Ce spune textul proiectului de lege:
La articolul 2, dupa alineatul (7) se introduc patru noi alineate, alineatele (8) - (11), cu urmatorul cuprins:
(8) Inspectia tehnica periodica se efectueaza cu ajutorul tehnicilor si echipamentelor disponibile, fara demontarea sau indepartarea unor parti ale vehiculului.
(9) Pentru fiecare element de control, prin reglementarile prevazute la art. 1 alin. (2) se stabileste lista deficientelor posibile si a gradului de gravitate asociat acestora.
(10) Deficientele prevazute in lista mentionata la alin. (9) se clasifica intr-una dintre urmatoarele categorii, in functie de gradul lor de gravitate:
a) deficiente minore – deficientele care nu au un efect semnificativ asupra sigurantei vehiculului sau impact asupra mediului, precum si alte neconformitati minore;
b) deficiente majore – deficientele susceptibile sa compromita siguranta vehiculului, sa aiba impact asupra mediului sau sa-i puna in pericol pe ceilalti participanti la trafic, precum si alte neconformitati mai importante;
c) deficiente periculoase – deficientele care constituie un risc direct si imediat la adresa sigurantei rutiere sau care au impact asupra mediului.
(11) Un vehicul care prezinta deficiente incadrabile la mai mult de o categorie de deficiente dintre cele prevazute la alin. (10) este clasificat in categoria care corespunde deficientei mai grave. Un vehicul care prezinta mai multe deficiente la acelasi element inspectat poate fi clasificat in categoria imediat superioara de gravitate daca se poate demonstra ca efectul combinat al acestor deficiente ar genera un risc mai mare la adresa sigurantei rutiere.
5. Articolul 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Art. 3. – In intervalul dintre doua inspectii tehnice periodice, detinatorul certificatului de inmatriculare/inregistrare este raspunzator de mentinerea vehiculului intr-o stare tehnica sigura si corespunzatoare, utilizand in acest scop numai sisteme, echipamente, componente, entitati tehnice, piese de schimb si materiale de exploatare de origine sau omologate/certificate conform legislatiei in vigoare.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

articolul articolul 3
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Radio.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0980 (s) | 24 queries | Mysql time :0.022848 (s)