News Flash:

Anuntul INCREDIBIL facut de KFC si de McDonald's Romania

2 Februarie 2016
796 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6572 RON (0.0000)
USD: 3.9685 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
McDonald s sau KFC
Un restaurant McDonald’s vinde in medie in Romania de 1,62 milioane de euro pe an, de doua ori mai mult decat media de la nivel mondial, potrivit calculelor ZF.
 
Situatia este similara si in cazul KFC, un restaurant din acest lant castigand, in Romania, 1,1 milioane de euro, aproape dublu fata de media mondiala, de 600.000 de euro. Rezultatele celor doi lideri pe piata restaurantelor fast-food atat la nivel mondial, cat si pe piata locala se explica prin avantul pe care l-au luat in Romania restaurantele cu servire rapida si shaormeriile, in conditiile in care veniturile romanilor au scazut ca urmare a crizei financiare. Comparativ cu restaurantele clasice, produsele oferite de cele de tip fast-food sunt mai ieftine si mai cautate, desi sunt considerate a fi mai putin sanatoase. Un meniu la McDonald’s costa, in medie, 10-15 lei, sub media unei mese de pranz la un restaurant clasic.
 
La polul opus, un alt lant international de pe piata fast-food, grupul american Subway, are, in Romania, o cifra de afaceri medie per restaurant de 200.000 de euro, in vreme ce media la nivel mondial este aproape tripla, de 500.000 de euro, potrivit calculelor ZF.

 Situatia diferita intre cele trei branduri poate fi data si de faptul ca McDonald’s si KFC sunt pe piata de circa doua decenii, de la mijlocul anilor ’90, cand niciun alt brand „capitalist“ din industrie nu isi facuse curaj sa atace Romania.
 
La polul opus, Subway este prezent pe piata locala doar din 2012, spre deosebire de McDonald’s, care a intrat in 1995, si de KFC, adus in Romania tot la mijlocul anilor ’90. In prezent, McDonald’s detine 67 de restaurante in Romania, iar KFC are 58 de unitati. Subway a reusit insa ca in mai putin de patru ani sa ajunga la 27 de restaurante.
 
„Suntem aici de foarte multi ani si suntem foarte aliniati la ce isi doresc clientii. Subway are nevoie de timp pentru a convinge publicul, daca vor face lucruri bune. A mai fost un competitor – Burger King – care a patruns pe piata din Romania si a incercat sa reziste un timp, dar s-a retras“, spune Daniel Boaje, director general al McDonald’s Romania. El a adaugat ca romanii sunt clienti pretentiosi, de care trebuie sa ai multa grija pentru a-i castiga. „Simpla importare a unui model de business international nu este o garantie a unor rezultate financiare bune“, considera Daniel Boaje.
 
Compania Atlantic Restaurant System, care opera francize Burger King in Romania, si-a inchis restaurantele in 2012, dupa o existenta de circa patru ani pe piata locala. Lantul de fast-food a fost adus in Romania de oamenii de afaceri Eli Davidai si Marius Nasta si s-a retras dupa intrarea in insolventa. La momentul acela insa, Burger King avea mai putin de zece unitati, fiind mult mai putin extins decat competitorii sai.

 Subway s-a extins insa mai rapid, ajungand la 27 de unitati in marile orase din tara, toate in franciza, acesta fiind modelul de business adoptat de companie. Inainte de deschiderea primului restaurant, in primavara lui 2012, in zona Piata Victoriei din Capitala, reprezentantii Subway anuntasera ca intentioneaza sa ajunga la 60 de restaurante pe piata romaneasca pana in 2015, insa au reusit sa deschida mai putin de jumatate din numarul  de unitati anticipat.
 
Subway incearca, totusi, sa prinda din urma McDonald’s si KFC prin expansiunea unitatilor. „Suntem siguri ca putem deschide in Romania peste 100 de restaurante, insa nu ne grabim“, a spus recent pentru ZF Rumen Radev, development agent al Subway, subliniind ca planul retelei este de a continua expansiunea si in 2016, fara a anunta, insa, un numar exact de restaurante.
 
Stefan Liute, director de strategie in cadrul agentiei de branding Storience, considera ca Subway se afla pe aceasta pozitie si pentru ca ofera o gama de produse usor diferita de cea a celorlalte restaurante de tip fast-food.
 
„La McDonald’s si KFC, exista mai multe produse mai usor de consumat, dar Subway ofera o libertate mai mare de combinare. In plus, McDonald’s si KFC au multe produse deep fried (intens prajite – n. red.), care, desi sunt mai putin sanatoase, sunt mai populare in randul publicului, sunt mai usor de ales de catre consumatori“, spune Stefan Liute. El crede ca o solutie pentru Subway ar putea fi o adaptare a meniului la oferta din piata.
 
Cifra de afaceri medie a unui restaurant Subway este de 750.000 de lei (167.000 de euro), potrivit calculelor ZF, de 8-9 ori mai mica decat cea a unui restaurant McDonald’s in Romania si de 6-7 ori mai mica decat cea a unui KFC.
 
In 2014, McDonald’s, KFC si Pizza Hut, au realizat afaceri cumulate de aproximativ 815 milioane de lei (180 de milioane de euro). In acelasi ritm cu tendintele la nivel mondial, McDonald’s, KFC si Pizza Hut sunt cei mai mari jucatori si pe piata din Romania. Fiecare retea detine cateva zeci de restaurante, care gazduiesc zilnic cateva mii de clienti, numai McDonald’s inregistrand peste 150.000 de cumparatori zilnic, in cele aproape 70 de unitati din 21 de orase.

rsquo romania mcdonald nbsp subway piata restaurant sunt euro restaurante
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Radio.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1468 (s) | 35 queries | Mysql time :0.042473 (s)