ANUNT CUMPLIT. S-a descoperit un scut invizibil in jurul Pamantului. Cercetatorii sunt in alerta maxima

11 Decembrie 2014
ANUNT CUMPLIT S a descoperit un scut invizibil in jurul Pamantului Cercetatorii sunt in alerta maxima
Cercetatorii de la Universitatea Colorado Boulder au descoperit ca in jurul planetei noastre se afla un scut invizibil de radiatii, care blocheaza patrunderea electronilor periculosi, emisi in timpul furtunilor solare. Acesti electroni pun in pericol viata astronautilor aflati in spatiu si pot distruge satelitii.

Bariera invizibila se afla in centurile de radiatie Van Allen, care sunt doua inele in forma de gogoasa ce contin protoni si electroni si inconjoara Pamantul, scrie revistafelicia.ro.

Centurile Van Allen, mentinute de efectul gravitatiei, ne protejeaza planeta si se umfla sau se retrag periodic, in functie de particulele energetice emise de Soare.

Aceste centuri au fost descoperite prima data in anul 1958 de profesorul James Van Allen, de la Universitatea Iowa. Ele se extind pana la o altitudine de peste 40.000 km, dar scutul invizibil de protectie a fost detectat acum la doar 11.000 de km altitudine.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

allen afla altitudine centurile electroni fost invizibil universitatea