News Flash:

Adormi dupa miezul noptii? Vezi consecintele neplacute asupra corpului

3 Iulie 2013
598 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6480 RON (0.0000)
USD: 4.0896 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Adormi dupa miezul noptii Vezi consecintele neplacute asupra corpului
Va numarati printre cei ce se culca tarziu si adora sa afirme ca sunt „pasare de noapte”? Daca da, aflati ca trupul dumneavoastra afirma cu totul altceva, scrie Descopera.ro.

Ritmul circadian, schimbarile de rutina ale functiilor comportamentale, mentale si fizice si numeroase alte aspecte ale corpului sunt controlate de o mica zona a creierului cunoscuta sub numele de „ceasul biologic”. Numele stiintific al acestei zone este „nucleul suprachiasmatic” (NSC). NSC are forma unui con de brad, dar are dimensiunile unui bob de orez si contine aproximativ 20.000 de neuroni.

Atunci cand lumina intra ochiul dumneavoastra, ea activeaza neuronii din retina ce convertesc fotonii in semnale electrice. Aceste semnale calatoresc de-a lungul nervului optic pana la NSC, care la randul sau stimuleaza cateva regiuni ale creierului, printre care si glanda pineala. Glanda pineala reactioneaza prin oprirea productiei hormonului melatonina, iar acest lucru va face sa va simtiti mai treaz. De asemenea, NSC controleaza temperatura corpului, secretia hormonilor, productia de urina si schimbarile in tensiunea arteriala. Dupa caderea intunericului, NSC-ul actioneaza din nou si productia de melatonina creste, facandu-va sa va simtiti somnoros.

Acest sistem biologic extrem de complex reactioneaza zilnic, in mod automat, la ritmurile zilei si noptii. La fel ca toate celelalte fiinte biologice, reactionati la mediu. Sunteti o parte a intregului. Atunci cand impuneti un tempo artificial zilei prin mersul la culcare tarziu, consecintele asupra sanatatii nu vor intarzia sa apara.

Tipul de somn
Somnul este un ciclu de faze ce variaza intre etapa REM (rapid eye movement) si cea non-REM. In timpul somnului REM sunt procesate amintirile si gandurile din timpul zilei, aceasta fiind etapa in care au loc visele foarte intense. In timpul somnului non-REM au loc numeroase functii restorative. In cea mai adanca faza a somnului non-REM, cunoscuta si sub numele de somn cu unde lente, creierul isi revine dupa activitatile zilnice, iar hormonii sunt eliberati in corp, ajutandu-l sa se refaca in urma daunelor din timpul zilei.

Dupa ce adormiti, veti trece prin faze de 90 de minute de somn non-REM, urmate de somn REM.

In mod ciudat, raportul dintre faza de somn non-REM si cea de somn REM din timpul acestor cicluri de 90 de minute se schimba in timpul noptii indiferent de ora la care mergeti la culcare. Astfel, in prima parte a noptii (intre ora 23 si 3 dimineata), majoritatea acestor cicluri sunt compuse din somn adanc non-REM si din foarte putin somn REM. In schimb, in cea de-a doua jumatate a noptii (intre 3 si 7 dimineata), echilibrul se modifica, ciclurile de 90 de minute fiind compuse din mai mult somn REM, alaturi de o forma mai lejera de somn non-REM.

Pentru ca exista o predispozitie mai mare pentru somnul adanc non-REM la inceputul noptii, o persoana care doarme de la ora 21 pana la 5 dimineata (8 ore in total) va avea o compozitie a somnului diferita, cu mult mai mult somn non-REM, decat o persoana care doarme de la 3 dimineata pana la ora 11 (tot 8 ore in total), care va avea parte de mai mult somn REM.

Asadar, daca veti merge la culcare prea tarziu veti pierde o buna parte din functiile restorative pe care le ofera in mod normal somnul non-REM.

Insomnia
Un alt efect imediat al mersului la culcare dupa miezul noptii este acela ca va va deregla ritmurile circadiene naturale, guvernate de NSC, iar acest lucru poate provoca insomnie. Pe langa faptul ca veti avea dificultati in a adormi, va va fi totodata greu sa nu va treziti. Chiar daca aveti un program care va permite sa va treziti mai tarziu, restul lumii nu va va acomoda cu usurinta dorinta. De multe ori, zgomotele si miscarile inerente diminetilor va vor trezi inainte de ora dorita; de altfel, este un lucru binecunoscut faptul ca persoanele care lucreaza in tura de noapte dorm mai putin decat cei care lucreaza in timpul zilei, chiar daca au la dispozitie un program care le permite sa beneficieze de suficient somn.

Aceasta privare de somn va genera anxietate si o serie intreaga de consecinte negative.

Citeste mai mult pe Descopera.ro.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

somn timpul noptii mult sunt zilei culcare daca dimineata dupa parte tarziu
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Radio.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0746 (s) | 24 queries | Mysql time :0.013038 (s)