News Flash:

8 sfaturi de la psihologi ca sa iti ridici moralul daca esti singur de sarbatori!

26 Decembrie 2012
800 Vizualizari | 0 Comentarii
8 sfaturi de la psihologi ca sa iti ridici moralul daca esti singur de sarbatori
Nu pentru toata lumea perioada Sarbatorilor de iarna este un moment fericit. Mai ales persoanele singure sau cele care traiesc din nostalgia anilor trecuti pot incerca acum sentimente de tristete sau chiar disperare.



1. Nu te astepta ca Sarbatorile sa fie exact asa cum au fost in cel mai bun an. Nu vor mai fi asa poate niciodata. Tu nu mai esti aceeasi persoana ca anul trecut si nici cei din jurul tau.



2. Centreaza-te pe prezent si nu te agata de trecut. Viata aduce schimbari si este natural ca aceste schimbari sa faca sarbatorile diferite de cum erau ele pentru tine. Schimba orientarea atentiei: atunci cand ne centram atentia pe noi, pe gandurile noastre si incercam sa raspundem la multe intrebari fara raspuns, ne deprimam. In aceste momente este util sa observam ca mintea noastra face din nou acest lucru si sa ne orientam atentia pe exterior, pe ceea ce vedem, auzim, mirosim, pipaim.



3. Reconsidera traditia: contrar opiniei populare, in realitate nu exista reguli conform carora trebuie sa iti petreci sarbatorile; daca vechile traditii iti aduc amintiri triste, construieste unele noi. Ia initiativa si organizeaza un Craciun la tine acasa, invita oameni sa vina, daca ei nu te-au invitat.



4. Este firesc sa suferim daca nu suntem impreuna cu cei dragi noua din cauza distantei. Putem planifica sa sarbatorim din nou, atunci cand vom fi impreuna. Daca este primul an in care un membru drag al familiei nu mai este cu noi, onoreaza amintirea lui: alege un loc unde sa pui fotografiile lui, lumanari, aprinde-le in fiecare zi, permite-ti, sa plangi , sa iti amintesti, sa te vindeci.



5. Structureaza-ti timpul: daca stii ca sarbatorile sunt un moment dificil pentru tine, planifica-ti timpul astfel incat sa scazi sansele de a te simti singur.



6. Ai grija de tine: in loc de a planifica pentru “la anu’ ” lasatul de fumat, sportul sau slabitul, incepe sa faci aceste lucruri chiar de acum. Exercitiul fizic, reducerea consumului de zahar, grasimi si alcool au un efect pozitiv asupra dispozitiei emotionale si reduc starile de deprimare.



7. Abordeaza situatiile si persoanele cu o atitudine de curiozitate si nu fa presupuneri: daca ne gandim ca fiecare noua persoana o sa ne raneasca, asa cum a facut-o ultima persoana care ne-a ranit, riscam sa indepartam oameni care au multe de oferit ca parteneri de viata sau ca prieteni.



8. Fa un exercitiu de compasiune si intelegere: nu te mai critica, apreciaza-te pentru ceea ce esti si accepta-ti imperfectiunile macar pentru o zi si vezi cum te simti daca faci asta.







sursa:realitatea.net

daca pentru sarbatorile tine aceste persoana planifica acum atentia cand
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Radio.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0997 (s) | 26 queries | Mysql time :0.016186 (s)