News Flash:

6 produse dietetice care ingrasa

5 Martie 2013
517 Vizualizari | 0 Comentarii
6 produse dietetice care ingrasa
Specialistii au constatat ca atunci cand o persoana vede, miroase sau se gandeste ca un aliment este foarte gustos, creierul elibereaza dopamina, o substanta care este emisa atunci cand se declanseaza starea de placere. Ca atare, productia de dopamina poate fi responsabila pentru dorinta de a consuma o gogoasa cu gem, intrucat savurarea acesteia determina o stare placuta.

Combinarea legumelor cu grasimile
Desi este chiar indicat sa se consume cruditati sau alte alimente sanatoase in timpul gustarilor sau la micul dejun, combinarea acestora cu unt de arahide ar putea reprezenta o problema.

Untul de arahide are in compozitie grasimi si proteine sanatoase dar contine 94 de calorii pe lingurita, astfel incat aceasta gustare, aparent sanatoasa, poate fi o alegere nu tocmai potrivita. Acelasi lucru se poate spune despre doua linguri de smantana, care ar putea contine 145 de calorii si chiar 15 grame de grasime.

Consumul a doar 100 de calorii in plus in fiecare zi, poate duce la o acumulare de aproximativ 5 kilograme pe parcursul unui an.

Cartofi prajiti dulci
Pe langa cantitatea ridicata de beta-caroten (pe care organismul uman il transforma in vitamina A), responsabil pentru culoarea portocalie, un cartof dulce mediu care cantareste aproximativ 100 de grame asigura necesarul zilnic de vitamina D, acid folic, potasiu, fibre. Totusi, daca acesta va fi gatit alaturi de alte tipuri de legume (broccoli, dovlecei) numarul de grasimi si calorii va creste considerabil.

Prea mult ulei de masline
Uleiul de masline extravirgin contine grasimi mononesaturate sanatoase, care contribuie la scaderea colesterolului LDL. Totusi, un sfert de ceasca de ulei extravrigin de masline are 477 de calorii si 54g de grasimi. Daca nu se masoara cu grija cantitatea de ulei necesara pentru prepararea unui sos, a carnii la gratar sau a fripturii, se poate ajunge sa se foloseasca mai mult ulei decat este indicat.

O alternativa sanatoasa este sa se foloseasca o pensula pentru ungerea carnii care va fi fripta sau fiarta, pentru a acestea sa fie acoperite doar usor cu ulei. Vasul in care prajiti carne sau legume ar fi indicat sa fie, la fel, doar uns cu putin ulei de masline.

Salatele bogate in calorii
Atunci cand peste o salata se adauga prea multe sosuri sau toppinguri (cum ar fi branza, nuci, fructe uscate, crutoane) va creste si numarul caloriilor. Branzeturile sunt bogate in grasimi saturate rele. In plus, desi nucile contin grasimi mononesaturate si polinesaturate care contribuie la cresterea colesterolului bun, o portie mica de nuci (aproximativ 7 bucati) contin pana la 185 de calorii si 18 g grasime.

Pentru ca salata sa fie cat mai nutritiva si sa aiba un minim de calorii, se va renunta la fructele uscate in favoarea semintelor proaspete de rodie, care sunt bogate in polifenoli. De asemenea, cercetatorii au descoperit ca extractul de rodie poate fi eficace in reducerea inflamatiei care declanseaza artrita.

Pericolul consumului de cafea
S-a demonstrat ca atat consumul de cafea cat si cel de ceai simplu nu sunt nocive pentru sanatate. De fapt, cele doua bauturi au fost legate de o serie de beneficii pentru santatate, inclusiv un risc mai mic de aparitie a bolilor cardiovasculare si a cancerului.

Alte studii au confirmat faptul ca in cazul unei persoane care bea zilnic cafea, se diminueaza riscul aparitiei diabetului zaharat de tip 2. Caloriile si grasimile saturate din compozitia cafelei provin din ingredientele care sunt adaugate in aceasta, cum ar fi siropuri de zahar, miere, frisca, lapte.

O alternativa sanatoasa cu putine calorii, ar fi reprezentata de cafeaua cu diverse arome (ciocolata, migdale, alune) mai degraba decat de amestecuri de orice fel, inclusiv cu lapte degresat. Ceaiurile de vanilie, fructe de padure, tropicale ar putea fi o optiune delicioasa. Indiferent de tipul de indulcitor folosit (zahar, miere sau indulcitor artificial) nu ar trebui sa se adauge mai mult de o lingurita.

Condimentele care pot sa ingrase
Este o decizie inteleapta sa se indeparteze pielea puiului in momentul in care acesta este gatit, dar aceeasi atentie trebuie acordata si condimentelor. Sosurile pentru gratar contin mult zahar si aproximativ 94 calorii la 1/4 ceasca.

Peste varza tocata se va adauga putin otet aromat si putin mustar. O jumatate de cana cu varza cruda are doar 11 calorii si contine multiple fibre si vitamine, cum ar fi vitaminele C si B6. Legumele din familia crucifere lupta impotriva cancerului prin intermediul antioxidantilor din compozitia lor.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

calorii pentru grasimi poate ulei aproximativ contine doar masline mult
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Radio.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1744 (s) | 24 queries | Mysql time :0.073585 (s)