News Flash:

6 motive pentru care esti mereu obosita si somnoroasa

12 Septembrie 2014
930 Vizualizari | 0 Comentarii
6 motive pentru care esti mereu obosita si somnoroasa
Odihna deficitara este cu siguranta unul dintre motivele pentru care te simti mereu obosita si somnoroasa, dar este departe de a fi singurul.

Daca energia ta, fizica si psihica deopotriva, se duce pe apa sambetei de la primele ore ale zilei, afla ca probabil comiti o serie de greseli care nu fac decat sa iti transforme fiecare zi intr-un calvar.

1. Nu faci sport cand te simti obosita
Ai programata o sedinta la sala de fitness, dar de simti epuizata, asa ca spui "pas"? Ei bine, desi poate parea nefiresc, s-ar parea ca exercitiul fizic este totusi calea catre recapatarea energiei pierdute!

Exercitiile fizice practicate in mod regulat, chiar si doar cateva minute zilnic, iti imbunatatesc rezistenta fizica si functionarea sistemului cardiovascular si ajuta la distribuirea eficienta a oxigenului si nutrientilor in tot corpul, astfel incat tu sa beneficiezi de mai multa energie - chiar si la finele unei zile istovitoare de lucru.

2. Nu bei suficienta apa
Hidratarea necorespunzatoare este un alt motiv pentru care oboseala te insoteste in permanenta. Deshidratarea determina reducerea volumului sangvin, ceea ce cauzeaza ingrosarea sangelui. In consecinta, inima pompeaza cu mai multa dificultate sangele, iar livrarea oxigenului si a nutrientilor in tesuturile corpului are de suferit, sabotandu-ti si nivelul de energie.

Asigura-te, asadar, ca bei in fiecare zi aproximativ 2 litri de apa (nu sucuri ori alte bauturi similare).

3. Ai o carenta de fier
In fiecare luna, in perioada menstruatiei, organismul tau pierde o cantitate deloc neglijabila de fier. Daca nu iti refaci stocul rapid prin alimentatie, risti sa te confrunti cu o carenta ale carei urmari includ si starea permanenta de somnolenta, oboseala si irascibilitate.

Fa-ti un obicei din a consuma alimente bogate in fier, precum legume cu frunze verzi, carne de vita, fasole, tofu, oua si fructe oleaginoase, in combinatie cu produse ticsite cu vitamina C, nutrient care ajuta la fixarea fierului, ca fructele de padure ori citricele.

4. Sari peste micul dejun
Te trezesti tarziu si ultimul lucru la care te gandesti inainte de a pleca la birou este sa iei micul dejun? Afla ca aceasta masa este cea care iti poate asigura energia pentru o buna bucata din zi, de aceea nu ar strica sa revii asupra obiceiurile tale si sa incluzi micul dejun in programul zilnic.

Pentru a scapa de somnolenta si oboseala, savureaza un mic dejun din care sa nu lipseasca proteinele slabe, grasimile sanatoase si cerealele integrale.

5. Mananci junk food
Alimentele ticsite cu zaharuri si carbohidrati simpli iti cresc brusc glicemia dupa consum, oferindu-ti un boost de energie, pentru ca, la scurt timp dupa, sa te simti extrem de obosita, atunci cand glicemia iti scade brusc.

Renunta la alimentele tip junk food si inlocuieste-le, cand ti-e pofta de o gustare rapida, cu fructe proaspete sau uscate, dar si cu nuci, migdale, fistic si alte fructe oleaginoase.

6. Bei un pahar de vin inainte de culcare
Un pahar de vin inainte de culcare pare metoda perfecta pentru a te relaxa si a-ti induce somnolenta, dar risca sa iti saboteze ulterior odihna - mai ales daca acel unic pahar mai este urmat de inca unul sau doua. Pentru a nu te trezi in miezul noptii si a-ti intrerupe somnul, evita sa mai consumi alcool cu 3-4 ore inainte de culcare.

Sursa: ele.ro
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

pentru dejun inainte simti cand culcare daca energie fiecare fier fructe
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Radio.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2952 (s) | 35 queries | Mysql time :0.108053 (s)