News Flash:

5 exercitii pentru tratarea ‹‹ciocurilor la calcai›› si cateva sfaturi pentru a reduce durerea pe care o provoaca

4 Octombrie 2018
509 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6667 RON (-0.0010)
USD: 4.0359 RON (+0.0018)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Durerea provocata de pintenii calcaneeni poate fi foarte acut

Pintenii calcaneeni sunt o proeminenta osoasa care se formeaza in osul calcaiului. Asa-numitele "ciocuri la calcai" pot provoca disconfort la mersul pe jos sau la alte activitati. Durerea pulsanta se simte pe partea interioara si inferioara a piciorului si se manifesta mai intens dimineata.

Este o durere care dispare la repaos si odihna si revine cand reincepi activitatea. De asemenea, poate duce la limitarea dorsiflexiei gleznei.

Durerea provocata de pintenii calcaneeni poate fi foarte acuta, iar daca aceasta se extinde in timp, in ciuda practicarii acestor exercitii, este recomandabil sa mergem la doctor.

Din fericire, exista exercitii de intindere care sunt foarte utile pentru ameliorarea durerii si pentru a ajuta la accelerarea vindecarii.

Cauzele bolii

Conform studiilor realizate de fizioterapeuti si ortopezi, aceasta patologie este suferita de una din patru persoane. Varsta poate fi un declansator, dar nu este singurul.

Supraponderalitatea: persoanele obeze care petrec mai multe ore in picioare pot avea mai multe sanse de a avea aceasta problema.

Practica sportiva intensa: uneori asa puteti declansa aceasta durere.

Piciorul plat: poate fi un risc pentru dezvoltarea acestei patologii, precum si un tendon al lui Ahile rigid.

Incaltaminte inadecvata: utilizarea pantofilor cu talpi subtiri sau cu tocuri (in special fine si inalte) poate cauza aparitia acestora.

Exercitii recomandate pentru ameliorarea ciocurilor la calcaie

1. Exercitiul cu prosopul

Acest exercitiu este cel mai potrivit pentru a rezolva aceasta problema. Pentru a-l face, pune un prosop pe podea si incearca sa-l prinzi si sa-l aduci cu ajutorul degetelor de la picioare. Poti adauga o greutate deasupra pentru a exercita mai multa rezistenta.

2. Exercitiul cu panglica

Acest exercitiu este o buna alternativa pentru vindecarea proeminentelor din calcaie, dar si pentru alte modificari care pot aparea la picior. Stai pe podea, cu spatele drept si cu picioarele intinse in fata. Pune o panglica pe talpa piciorului si prinde cate un capat cu fiecare mana. Apoi trebuie sa tragi cu bratele, in timp ce cu piciorul impingi spre partea opusa. Mentine aceasta pozitie aproximativ 20 de secunde. Realizeaza 25 de repetari, de 2-3 ori pe zi.

3. Exercitiul cu o minge pe talpa piciorului

Acest exercitiu consta in rularea unei mici mingi cu talpa piciorului. Este benefica pentru aceasta patologie si, de asemenea, pentru fasciita plantara. Gliseaza piciorul peste minge. In acest fel vei obtine un masaj care va relaxa talpa piciorului. Pentru a finaliza exercitiul, apasa mingea, de la varful picioarelor pana la calcai.

4. Exercitiul cu sticla de apa

In acest caz, va trebui sa umplem o sticla de apa si sa o inghetam. Vom pune sticla pe podea, o vom acoperi cu un prosop si vom merge pe ea. Trebuie sa efectuam o miscare de rotatie pe talpa piciorului, care ar trebui sa dureze cel putin 5 minute. Fa acest exercitiu de 3 ori pe zi. Acest exercitiu de intindere ne va ajuta sa atenuam durerea. In plus, frigul va actiona ca un fel de anestezic local.

5. Intinderea gambelor

Este un exercitiu foarte simplu in care nu trebuie decat sa iti sprijini mainile pe o masa sau pe perete si sa indoi un picior in timp ce il intinzi pe celalalt. Ar trebui sa te apleci inainte, ca si cum ai vrea sa muti masa pentru a intinde muschii gambei piciorului care este intins. Mentine pozitia pentru 10 pana la 15 secunde.

Sfaturi pentru a usura durerea de picioare provocata de pintenii calcaneeni

Reducerea activitatii sportive si incercarea de a te odihni cat mai mult posibil.

Purtarea incaltamintei adecvate este esentiala pentru a reduce inflamatia calcaiului si a reduce durerea. Lucrul recomandat ar fi o incaltaminte captusita, cu talpa flexibila si calcai ridicat pentru a fixa corect piciorul.

Utilizeaza talpici ortopedici sau bureti pentru a amortiza socul atunci cand mergi.

Aplica gheata sau comprese reci de trei ori pe zi timp de 15 minute - ajuta mult la ameliorarea durerii.

Se recomanda sa incepi o dieta pentru a pierde cateva kilograme daca esti supraponderal.

Aminteste-ti ca excesul de greutate este una dintre principalele cauze ale aparitiei bolilor. Nu numai ca va reduce simptomele, ci si va va imbunatati sanatatea.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

pinteni calcaneeni durere exercitii vindecare
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Radio.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3230 (s) | 35 queries | Mysql time :0.106523 (s)