Un abdomen umflat ca un balon este total inestetic pe timp de vara, mai ales ca este greu de ascuns.
De cate ori nu ni s-a intamplat sa nu putem imbraca rochia preferata mulata din cauza burtii care este  mult prea umflata? Ei bine, daca vrem sa avem o burtica plata, trebuie sa scapam intai de toate de balonare. Tot ce e de facut este sa evitam unele alimente si sa schimbam obiceiurile care le incurajeaza.

Guma de mestecat
Tot auzi despre ea ca nu e buna, dar cumva e cel mai la indemana curatator de dinti. Ideal ar fi sa o mesteci cand ai nevoie, dar nu mai mult de cateva minute. Pentru ca, desi nu iti dai seama, inghiti aer, asa cum se intampla si cand vorbesti in timp ce mananci. Iar tot acel aer ramane in tractul intestinal, creand senzatia de balonare, dar si iluzia de satietate. Cea din urma te face sa te opresti mai repede din mancat, dar odata dezumflata, ti se va face din nou foame.

Sarea
Evita sa suplimentezi mancarea cu sare, pune mai putina in mancare si obisnuieste-te sa mananci asa mereu. Consuma cat mai putine produse preparate din comert. Sodiul din sare atrage apa, asa ca pe langa balonare, vei retine mai multe lichide, contribuind la un aspect „pufos” care te va ingrasa vizibil.

Prea multi carbohidrati
Nu trebuie sa ii eviti cu totul, doar sa limitezi consumul lor. Evita sa mananci paine, cand nu este necesar, evita sa asociezi carbohidratii, nu manca paine cu cartofi, cu paste, cu orez etc.

Inlocuitorii de zahar
Sunt ingrediente des intalnite ale produselor cu putine calorii, fara zahar sau fara carbohidrati. Problema este ca organismul nostru nu ii poate asimila, nici pe acestia, nici pe cei complet artificiali, cauzand astfel balonare, tensiuni abdominale, diaree, gaze etc. Cel mai simplu este sa evitam acele produse „fara calorii, fara zahar, fara grasimi”.

Mancarea picanta
Alimentele picante, condimentele iuti – toate incurajeaza eliberarea de acid stomacal, ducand la iritarea stomacului. Micsoreaza consumul de piper negru, nucsoara, cuisoare, chilli, ceapa, usturoi, mustar, hrean, otet etc.

Carbogazoasele
Fie ca e vorba despre apa minerala ori despre sucurile acidulate, toate acele bule sfarsesc in stomac, umflandu-l inutil si, uneori, dureros.

Bauturile acide
Bauturile puternic alcoolizate, cafeaua, ceaiul, ciocolata calda si sucurile de fructe sunt toate alimente bogate in acizi, care pot irita tractul intestinal, cauzand balonare.

Vara mancam multe fructe. Consumate in combinatie cu alte alimente, fructele impedica procesul de digestie si provoaca balonarea, scrie perfecte.ro.

De exemplu, cand fructele sunt consumate impreuna cu lipidele si proteinele (carne sau branzeturi), ele raman blocate un timp anume in stomac, in loc sa treaca – asa cum ar trebui – mai departe in intestin, unde sunt digerate normal.

Prizoniere in stomac, sub efectul caldurii si al umiditatii, vor fermenta, producand chiar si alcool. Prin urmare toata digestia va fi perturbata. Asadar, consumati fructele singure, inainte cu o ora de masa sau la doua ore dupa.

Putem bea ceaiuri care absorb gazele de la nivelul lumenului intestinal, cum ar fi ceai de menta, de maghiran, cardamom, ghimbir, anason – plante care absorb gazele. Combinatia cimbru cu anason este o combinatie antibiotica pe parte intestinala foarte buna.


www.clicksanatate.ro