News Flash:

Cele mai tari modele Clasa S de-a lungul istoriei

21 Noiembrie 2012
635 Vizualizari | 0 Comentarii
Cele mai tari modele Clasa S de a lungul istoriei
Intre peretii uzinei din Stuttgart sigur se ascunde ceva minunat, pentru ca nemtii nu construiesc masini, ci construiesc viitorul.



Ia ca exemplu Clasa S, in ale carei generatii se prefigureaza tehnologia care ulterior va fi disponibila in toasterul tau din bucatarie, cam prin 2025. Vrei ca painea ta sa aiba trei cruste pentru a fi mai usor de luat cu mana fara sa te arzi? Uita-te la Clasa S-ul de maine.



Dar mai interesant decat unde merge Mercedes este de unde vine Mercedes. Pentru ca am gasit o poza a predecesorului Clasei S de la inceputul secolului trecut si, sincer, ti-ar fi greu sa-l asociezi cu cel mai recent aparutul.



Vorbim de autobuzul rosu din poza de mai sus. Acela, doamnelor si domnilor, este Mercedes Simplex 60PS, care si-a facut debutul in 1903. Era un „sedan” touring, aparent, si a fost detinut de Emil Jellinek - dupa prenumele fetei sale a fost botezat brand-ul.



A intrat pe piata europeana cu mare tam-tam si a facut si demonstratii pe circuit. Ia, de exemplu, cupa „Gordon Brennett” din Irlanda anului 1903; competitorii englezi si americani au petrecut saptamani pe circuit cu el. Mercedes, in schimb, a sarit in Simplex, a condus de la uzina din Germania catre Paris, a trecut Canalul Manecii, a ajuns in Wales si a concurat.



Presa acelor timpuri a descris cum Mercedes „a batut tot ce putea fi descris ca si chintesenta ingineriei auto pe plan international”.



Sa aruncam o privire, asadar, cum a evoluat Clasa S.



Mercedes-Benz Nurburg 460

Carl Benz si Bottlieb Daimler si-au unit fortele in 1926, formand astfel Daimler-Benz AG. Si, ca un mic cadou pentru ei insisi, au dotat primul model de serie, in 1928, cu un motor in opt cilindri. W08 a ramas la vanzare pana in 1939 cand, uhm, ceva mai cutremurator a inceput sa starneasca interes pe continent...



Mercedes-Benz 770

Aceasta a fost o masina nemteasca mare, cu un mare motor supraalimentat cu opt cilindri, de 7,7 litri, care a avut o nefericita istorie. Vezi tu, acest Mercedes 770 a fost, dupa spusele Mercedes, folosit „de capete neincoronate si de catre personalitati de inalt rang...”. Printre care s-a numarat si Hitler. Insa reprezenta cum nu se putea mai bine opulenta si extravaganta anilor '30. Acum cativa ani, un exemplar din acesta s-a vandut cu 9.000.000.000 £ (circa 11 milioane €). Era cel al lui Hitler.



Mercedes-Benz 300

Atunci cand s-a lansat, Mercedes 300 era cea mai rapida masina de productie nemteasca, cu o viteza maxima de 160 km/h. Sub capota se afla un motor de 3,0 litri cu sase cilindri in linie, presa elvetiana declarand atunci ca este „un punct de referinta in istoria ingineriei auto.”



Cateva dintre inginerii au inclus un sistem de blocare al portierelor, o bara de torsiune operata electric pentru a compensa garda la sol in cazul incarcarii puntii spate si chiar o aeroterma standard.





Mercedes-Benz 220

Acest 220 a marcat regenerarea postbelica Mercedes si reintoarcerea la productia automobilelor de lux. Si, desigur, a venit cu ceva tehnologie. Avea zone de impact in fata si in spate - pentru prima data in cazul unei masini in productie de serie -, volan captusit, frane pe disc si sistem de franare cu circuit dublu.



220 a, 220 S si 220 SE aveau chiar si „spatiu marit” multumita formei de ponton, un ambreiaj automatizat, injectie controlata manual si chiar si aeroterme separate pentru sofer si pasager. Lux dezlantuit!



Mercedes-Benz 600

Iti vei aminti de masina asta: este cea pe care Jeremy a cumparat-o din banii sai in sezonul 11 (atunci cand James a cumparat Rolls-Royce-ul) si este un monstru de masina. A aparut la un an si jumatate dupa ce ultimul 300 a parasit linia de productie si avea un V8 de 6,3 litri.



Dupa cum si Jeremy si-a spus atunci, era febletea gentleman-ilor care aveau abilitatea de a comanda un atac aerian cand doreau ei, din aceia care erau de temut, dar si respectati in acelasi timp. Si era impecabil in fabricatie: suspensie pneumatica, mecanisme hidraulice peste tot (inclusiv pentru portbagaj) si un ampatament dominant.



Mercedes-Benz 250 S/300 SEL

Limuzinele W108 si W109 au inlocuit Benz-ul din 1965 cu „aripioare” si aduceau multe inovatii ca arcuri hidropneumatice pe puntea spate, suspensie pneumatica sistem de siguranta al directiei. Ah, si acest W108 venea in versiune 300 SEL, adica cu V8-ul de 6,3 litri sub capota, iar o versiune a acestuia a ocupat pozitia secunda in cursa Spa 24h din 1971. L-au numit „Porcul rosu”.



De fapt, presa germana a acelor vremuri - care a condus 300 SEL-ul - a notat „confuzia soferilor de Porsche 911 ?i 911 S, cunoscuti ca regi ai autobahn-ului, care acum se vad depasiti de inofensivul Mercedes.”



Mercedes-Benz Clasa S (W116)

Intr-un final, dupa ce au flirtat cu litera „S” in preajma varfurilor de gama, cei de la Mercedes au asociat cel mai de seama model al gamei Clasei S. Si pentru ca asta presupunea a fi rege peste in regatul Benz, acest nou S a venit cu rezervor de combustibil rezistent la impact, sistem de siguranta pentru directie, geamuri anti-mizerie si lampi spate si - incepand cu 1978 - sistem ABS (pentru prima data la un model productie de serie). Asta e o bifa importanta in lista inovatiilor.



Si asta nu e tot. Acest S avea cruise control, suspensie cu garda la sol modificabila si, pentru prima data in productia de serie, un motor turbodiesel, pe 300SD-ul din 1978.



Mercedes-Benz Clasa S (W126)

1979 a fost anul in care Mercedes a renuntat la barele stralucitoare in schimbul celor din plastic. Pentru fetisistii barelor din crom, asta prevestea vremuri grele. Chiar inceputul sfarsitului. Dar pentru elita care a cumparat Clasa S W126, asta insemna ca putea sa buseasca masinile saracilor fara sa fie nevoita sa schimbe barbia masinii.



De altfel, pe noul S primeai airbag-uri, motoare V8 din aliaj (mai usoare) si diferential cu alunecare limitata ca optiune pentru modelele V8.



Mercedes-Benz Clasa S (W140)

Acesta a fost un S bun, pentru ca acest model Clasa S a fost primul din productia Mercedes care sa aiba sub capota un motor V12. A fost, de fapt, cea mai puternica masina de pasageri a producatorului (in acea vreme), cu 600 SE si 600 SEL.



Dar, desigur, asta intrunea si ceva magie tehnologica pe dedesubt. Trage aer in piept si citeste: sistem electronic de stabilitate (ESP) ca standard din 1995, asistenta la franare, senzori de parcare, sistem de navigatie cu pilot automat, amortizoare adaptive, „asistent de inchidere” pentru portbagaj si portiere, geamuri laterale duble, control vocal si „evitarea totala a clorofluorocarburilor”. Era in anii '90 totusi.



Mercedes-Benz Clasa S (W220)

Pionierii Mercedes probabil s-au rasucit in mormant cand au vazut aceasta generatie a Clasei S care a ales, in loc de metale anti-bomba si anti-glont si restul de chestii grele, materiale usoare din aliaj si (ofof) plastic. Plastic! Intr-un S!



Totusi, au aparut ulterior si Lucrurile Bune sub forma unui model S55 AMG, in timp ce atentia celor de la Mercedes privind siguranta a rezultat intr-un sistem de preventie „pre-safe” al ocupantilor. „Initia masur” in cazul unei coliziuni iminente. Din pacate, n-au putut sa includa si coloana sonora a genericului din He-Man.



Odata cu acest Clasa S primeai si control activ al sasiului, scaune ventilate, sistem de oprire al cilindrilor, coeficient mic aerodinamic si sistem keyless.



Mercedes-Benz Clasa S (W221)

Suntem acaparati de generatia curenta. Este probabil cea mai buna limuzina pe care banii o pot cumpara - asta, desigur, pana la aparitia urmatoarei generatii. Poate ca nu esti in tema cu asta, dar aceasta a fost prima masina care sa primeasca un certificat de mediu. Dar probabil stii deja ca are asistent night vision, asistent de parcare, sistem de franare pre-safe, control al proximitatii (care include franare automata), asistent de pastrare a benzii si chiar un speed limit assist.



De fapt, daca ar mai avea asistenti, s-ar conduce probabil singura



Pentru a vedea complet GALERIA foto, CLICK AICI!





sursa:topgear.ro

Galerie Foto

Cele mai tari modele Clasa S de-a lungul istoriei
mercedes pentru benz bdquo rdquo clasa sistem asta fost acest masina cand
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Radio.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0860 (s) | 40 queries | Mysql time :0.017559 (s)

loading...